خدمت مضاعف پلیس در مقابله با ویروس کرونا

به گزارش بوستان گفتگو، سردار مسعود مصدق معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در یاداشتی خدمت مضاعف پلیس در مقابله با ویروس منحوس کرونا را تشریح کرد.

خدمت مضاعف پلیس در مقابله با ویروس کرونا

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مدتی است که به واسطه شیوع و حضور ویروس منحوس کرونا در کشور و به دنبال آن، لزوم پیشگیری از همه گیری و طولانی شدن دوره بیماری، تدابیر گوناگونی اتخاذ و همچنین تعطیلی های گسترده در مقاطع تحصیلی مختلف، ادارات، مشاغل و فضا های کسب و کار و همچنین فضا ها و اماکن عمومی به اجرا درآمده است. اما ارگان ها و نهاد های گوناگونی هستند که علارغم این تعطیلات گسترده، خدمات خود را تعطیل نکرده اند و حتی به سبب شرایط موجود، باید بیش از پیش به انجام وظیفه بپردازند و خدمتی در خور به ملت را برای جلوگیری از آسیب به کشور داشته باشند. مسئولان، پرستاران و کادر های درمانی، امنیتی، خدماتی و انتظامی در این روز ها به خدمت رسانی بیشتر و بی منت مشغول اند تا باری از آلام و مسائل و آسیب های این روز های کشور برداشته و سینه خود را در مقابل حوادث و بحران های مشکل ساز برای مردم سپر کنند. نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز های پر مشغله ای را پشت سر می گذارد ودر نهایت آمادگی به خدمت گزاری شبانه روزی و مستمر و همچنین با استفاده از حداکثر ظرفیت و توان پلیس های تخصصی خود مشغول است.

با عدم اجرای طرح ترافیک به واسطه شرایط موجود و تصمیم گیری های اجرا شده در جهت کاهش شیوع بیماری و استفاده بیشتر از خوردرو های شخصی برای کاهش بار سفر در حمل و نقل عمومی که فضای آن به واسطه ازدحام جمعیتی برای انتقال بیماری مساعد تر است، پلیس راه و همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح جاده های بین شهری و همچنین سطح شهر کنترل های عبور و مرور وسایل نقلیه را تشدید کرده و به سبب افزایش بار ترافیکی خصوصا در ساعات اوج تردد، بار مسئولیتی که این عزیزان به دوش می کشند نیز چند برابر گشته است.

در حوزه اقتصاد و رصد سوءاستفاده احتمالی برخی افراد سودجو و محتکر از شرایط موجود، پلیس امنیت مالی فعالیتی بخصوص داشته است که کشفیات پر شمار این پلیس در طی سه ماه گذشته نشان دهنده فعالیت شبانه روزی و خستگی ناپذیر ماموران خدوم این پلیس تخصصی می باشد.

همچنین به واسطه شرایط پدید آمده در امکان ارتباطات غیر مستقیم اجتماعی از طریق شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها و فضای مجازی و همچنین تبادلات مالی و مالی اینترنتی و امکان سوءاستفاده های فراوان از جانب کلاهبرداران اینترنتی در بستر مناسبی که برای آنان فراهم گشته است، پلیس فتا محدوده اشراف خود را گسترش داده و با توانی مضاعف در رصد و کنترل فضای مجازی نقش بسزایی را ایفا کرده است تا خطر جرائم اینترنی برای شهفرایندان را با توجه به استفاده بیشتر شهفرایندان به حداقل برساند.

تمامی این فعالیت ها و فعالیت های مستمر دیگر پلیس های تخصصی در حالی صورت می گیرد که علاوه بر انجام وظیفه خود، از هیچ یاری انسان محبت آمیز دیگری که در توانشان باشد دریغ نکرده و در شرایط کنونی به یاری همشهریان خود شتافته اند. بسیاری از کارکنان پلیس پایتخت در انجام فعالیت ها و اقدامات خداپسندانه نیز شرکت می کنند که نمونه ای این یاری مومنانه را می توان در تهیه و توزیع ماسک در مرکز مهر سروش که به همت پلیس مبارزه با مواد مخدر ایجاد گشته است، مشاهده نمود.

از شهفرایندان عزیز پایتخت نیز انتظار می رود تا برای تسهیل امور و درجه اول برای امنیت و آرامش خود و خانواده خود حداکثر همکاری و تعاون را با نیروی انتظامی و سایر مجموعه ها و دستگاه های مربوطه داشته باشند و توصیه های بهداشتی، فرهنگی، امنیتی و انتظامی را برای تسریع در فرایند بهبود شرایط کنونی و بازگشت کشور به حالت عادی تا خاتمه دوره بیماری، داشته باشند و ما را در مسولیت خطیر خود که همانا کسب رضایت خداوند تبارک و تعالی و بندگان مخلص اوست یاری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1088

به "خدمت مضاعف پلیس در مقابله با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمت مضاعف پلیس در مقابله با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید