خبرگزاری فرانسه: هنوز نزدیک به 1000 نظامی آمریکایی در سوریه حضور دارند

به گزارش بوستان گفتگو، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته است که با وجود فرمان ماه گذشته رئیس جمهور آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، در عمل تعداد نظامیان آمریکایی در این کشور تغییر چندانی نکرده است.

خبرگزاری فرانسه: هنوز نزدیک به 1000 نظامی آمریکایی در سوریه حضور دارند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با گذشت سه هفته از فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج اغلب نظامیان این کشور از سوریه، یک مقام آمریکایی روز دوشنبه به رسانه ها گفته است که تعداد نیروهای آمریکایی در سوریه در عمل تغییر چندانی ننموده و هنوز کمی کمتر از 1000 نظامی آمریکایی در این کشور حضور دارند.

ماه گذشته ترامپ پس از گفت وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، اظهار داشت نظامیان آمریکایی شمال سوریه را ترک می نمایند. در پی این تصمیم، ترکیه به بهانه مبارزه با تروریسم و ایجاد منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری در شمال سوریه و علیه شبه نظامیان کرد دست به عملیات نظامی زد.

دو هفته بعد، این عملیات با دو توافق آتش بس با آمریکا و روسیه تعلیق شد. همزمان، ترامپ هم در اظهاراتی خلاف گفته های اولیه اش، اظهار داشت که گروه کوچکی از نظامیان آمریکایی برای حفاظت از چاه های نفت در شمال و شمال شرق سوریه حضور خواهند داشت.

یک مقام آمریکایی در خصوص تعداد کنونی نیروهای این کشور در سوریه گفته است: ما زیر 1000 نفر نیرو داریم و به خروج ادامه می دهیم.

روز آدینه مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سؤالی در خصوص مأموریت نظامیان آمریکایی در سوریه، گفت هدف از استقرار این نیروها جلوگیری از دسترسی داعش و دیگر بازیگران در این منطقه به نفت سوریه است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، حتی در داخل پنتاگون هم در خصوص قانونی بودن این حضور که بهانه آن صرفا محافظت از نفت است، اختلاف نظر وجود دارد. بر اساس این گزارش، مقام های پنتاگون در نشست های غیرعلنی خود اذعان نموده اند که اگر شبه نظامیان کرد با دولت مرکزی سوریه به توافق برسند، واشنگتن نمی تواند از دسترسی دمشق به منافع نفتی سوریه جلوگیری کند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 592

به "خبرگزاری فرانسه: هنوز نزدیک به 1000 نظامی آمریکایی در سوریه حضور دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرگزاری فرانسه: هنوز نزدیک به 1000 نظامی آمریکایی در سوریه حضور دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید