خبرنگاران 9 هتل با یکهزار و 243 تخت اقامتی در بوشهر افتتاح می گردد

به گزارش بوستان گفتگو، بوشهر- خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: هم اکنون 21 هتل در این استان در دست احداث است که تا سرانجام امسال از این شمار 9 هتل با یکهزار و 243 تخت اقامتی مورد بهره برداری قرار می گیرند.

خبرنگاران 9 هتل با یکهزار و 243 تخت اقامتی در بوشهر افتتاح می گردد

به گزارش خبرنگاران، محمدحسین ارسطوزاده روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: این 9 مرکز اقامتی شامل چهار هتل پنج، سه و یک ستاره و پنج هتل سنتی است و برای احداث آنها 2 هزار و 175 میلیارد ریال سرمایه گذاری در دست انجام است که 500 میلیارد ریال از این میزان اعتبار به وسیله تسهیلات توسعه زیرساخت های گردشگری تامین شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر افزود: با بهره برداری از این زیرساخت ها برای 180 نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال می گردد.

وی یادآور شد: همچنین با افتتاح این هتل ها 368 اتاق و یکهزار و 243 تخت اقامتی به زیر ساخت های گردشگری استان افزوده است و می تواند جهش خوبی در زمینه کیفیت بخشی به اسکان گردشگران و مسافران در استان ایجاد کند و میزان رضایتمندی آنان را بالا ببرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: مهمترین این پروژه ها هتل 5 ستاره پتروجم شهرستان کنگان است که در کنار ساحل با سرمایه گذاری یک هزار و 790 میلیارد ریال در دست ساخت است و با بهره برداری از آن یکهزار تخت اقامتی به تخت های این استان افزوده می گردد.

ارسطوزاده یادآورشد: در زمان حاضر 20 هتل و هتل آپارتمان در استان بوشهر فعال هستند و در مجموع هتلینگ استان با 683 اتاق و یکهزار و 537 تخت در این زمینه فعالیت می نمایند.

وی ادامه داد: همچنین کشتی تفریحی لیان در سه طبقه به طول 33 متر و عرض هشت متر با 70 میلیارد ریال اعتبار توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در دست ساخت است که 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اظهارداشت: گردشگری دریایی یکی از با مهمترین پتانسیل های گردشگری در استان بوشهر است و می تواند تضمین نماینده رونق اشتغال در این استان باشد.

ارسطو زاده گفت: در زمان حاضر تنها در مرحله ساخت این کشتی برای 13 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

وی افزود: در مجموع 80 پروژه با 2 هزارو 780 میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزههای تخصصی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر فعال است که کار مستند نگاری از فرایند اجرای آنها شروع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: بیشترین حجم سرمایه گذاری با 2 هزار و 500 میلیارد ریال مربوط به بخش گردشگری است.

ارسطوزاده ادامه داد: همچنین در حوزه میراث فرهنگی نیز هشت پروژه شامل بازسازی و ساماندهی بافت قدیم شهر بوشهر با حجم سرمایه گذاری 250 میلیارد ریال فعال است.

وی بالا بردن حجم فراوری در صنایع دستی را مصداق شاخص رونق و جهش فراوری دانست و گفت: صنایع دستی فاخر استان یکی از بهترین موارد یاری نماینده در زمینه ایجاد اشتغال و رونق فراوری است که با چهار پروژه و سرمایه گذاری 30 میلیارد ریال فعال است و امیدواریم با راه اندازی سرای صنایع دستی رشیدی و بازارچه صنایع دستی مبارکی به این حوزه یاری گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تاکید نمود: دلیل عمده این مستند نگاری ها انعکاس فعالیت ها و آشنایی مردم استان با فرایند کار پروژه ها است و امیدواریم اتمام آنها به رونق اشتغال و اقتصاد استان یاری کند.

ارسطوزاده اعلام کرد: 12 پروژه نیز براساس ماده 27 به بخش خصوصی واگذار خواهد شد که شامل بازسازی و بهره برداری از عمارت ها و قلعه ها است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1317

به "خبرنگاران 9 هتل با یکهزار و 243 تخت اقامتی در بوشهر افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 9 هتل با یکهزار و 243 تخت اقامتی در بوشهر افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید