خبرنگاران 400 هزار نفر در آذربایجان شرقی از بیمه سلامت رایگان بهره مندند

به گزارش بوستان گفتگو، تبریز - خبرنگاران - مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: در این استان 280 هزار نفر کارمند همراه با خانواده و 80 هزار نفر بیمه شده سایر اقشار از جمله خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، مددجویان بهزیستی همچنین 400 هزار نفر بیمه سلامت همگانی رایگان و 109 هزار نفر نیز بیمه ایرانیان زیر مجموعه این سازمان هستند .

خبرنگاران 400 هزار نفر در آذربایجان شرقی از بیمه سلامت رایگان بهره مندند

وحید مجیدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران تعداد افراد تحت پوشش این سازمان را 2 میلیون و 100 هزار نفر ذکر کرد و اضافه نمود: پنج صندوق در استان وجود دارد که یکی از بزرگ ترین صندوق های ما روستائیان با جمعیت تحت پوشش یک میلیون و 100 هزار نفر است.

وی گفت: 2 هزار 490 موسسه خدمات پزشکی درمانی و داروخانه در استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که بیش از 93 درصد موسسه های استان را شامل می گردد.

مجیدی با اشاره به اینکه 74 دفتر پیشخوان در استان وجود دارد، گفت: در بدو شروع کار دولت این تعداد 41 دفتر بود ولی طی 6 سال گذشته 33 دفتر نیز افزایش است که این دفاتر برای تسهیل دسترسی مردم در بخش ها و شهرستان های استان فزایش یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به الکترونیکی شدن نسخ و اسناد پزشکی اضافه نمود: نزدیک به 7 میلیون و 490 هزار سند رسیدگی شده است.

وی با اشاره به پروژه های امسال این نهاد خدماتی گفت: پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان استان در دهه فجر امسال با حضور وزیر بهداشت و درمان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تامین اجتماعی، معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی به عنوان بیست و پنجمین پایگاه برخط در دستگاه های دولتی افتتاح شد.

مجیدی اعلام نمود: در امسال نسخه نویسی الکترونیکی راه اندازی شد که به این منظور 430 موسسه به این سامانه وصل شده و از تیرماه امسال 206 هزار نسخه الکترونیکی صادر نموده اند که نزدیک 510 هزار قلم از بابت آن تجویز شده است.

وی گفت: 23 درصد موسسه ها به صورت الکترونیکی نسخه الکترونیکی صادر می نمایند که کوشش داریم تا این درصد را به 70 درصد برسانیم.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی اظهار کرد : طبق ارزیابی وسع به استناد قانون برنامه ششم بند 70، هر کسی که بخواهد بیمه رایگان داشته باشد باید به وسیله آزمون وسع اقدام کند که آیین نامه آن از شهریورماه ابلاغ شده و اجرا از آبان ماه شروع شد به طوریکه 100 هزار نفر در استان درخواست ارزیابی وسع نموده اند و دهک 70 درصد این افراد معین شده است که قالب این افراد جزو دهک های کم درآمد هستند.

وی توضیح داد: در بخش بستری 32 بیمارستان دانشگاهی استحقاق سنجی شده که دیگر نیازی به دفترچه کاغدی نیست به طوریکه در حال حاضر در هیچ بیمارستان دولتی برای بستری شدن نیازی به دفترچه نیست و در حال حاضر در کنار آن رسیدگی به اسناد بستری الکترونیکی شده است و رسیدگی به این اسناد در حدود 35 روز زودتر انجام می گردد.

مجیدی اعلام نمود: نزدیک به 3 میلیون و 400 کاغذ به وسیله استحقاق سنجی صرفه جویی شده که رقم بسیار خوبی در صرفه جویی است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با بیان اینکه روزانه بیش از 250 نفر برای تائید دارو به اداره مراجعه می کردند، گفت: بعد از اخذ مجوز تائید دارو و تشکیل پرونده در خود داروخانه انجام می گردد به طوریکه الان در دو داروخانه بزرگ تعاون، هلال احمر و دانشکده داروسازی و بیمارستان سینا و خود اداره بیمه سلامت تایید دارو انجام می دهند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی اعلام نمود: واگذاری اسناد خسارت به سه دفتر پیشخوان اجرا شده است و اکنون در حدود ماهانه 500 تا 600 بار مراجعه وجود دارد.

وی با بیان این که ماهانه 50 میلیارد تومان به موسسه های طرف قراداد پرداخت می کنیم، گفت: در 2 ماه اخیر 190 میلیارد تومان از مطالبه این موسسه ها پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی اعلام نمود: فردا از مطالبات 30 میلیاردی سال گذشته داروخانه ها در حدود 13 میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 900

به "خبرنگاران 400 هزار نفر در آذربایجان شرقی از بیمه سلامت رایگان بهره مندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 400 هزار نفر در آذربایجان شرقی از بیمه سلامت رایگان بهره مندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید