خبرنگاران 110 میلیارد ریال اعتبار طرح های ابرار در جنوب کرمان

به گزارش بوستان گفتگو، جیرفت - خبرنگاران - طرح ملی ابرار در وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با رویکرد توسعه راه های روستایی، گام بلند دولت و جهشی برای عبور از محرومیت های زیرساختی مناطق کم برخوردار به شمار می رود.

خبرنگاران 110 میلیارد ریال اعتبار طرح های ابرار در جنوب کرمان

جنوب استان کرمان یک سومِ پهناورترین استان کشور را به خود اختصاص داده و از حیث وسعت شاهد پراکندگی جمعیت و محرومیت های زیادی در بخش های مختلف به ویژه امکانات زیرساختی همچون جاده بوده که با وجود خدمات رسانی دولت های مختلف هنوز مصداق محرومیت است. بی شک نخستین اقدام برای رفع محرومیت و ارائه خدمت، وجود جاده و راه مناسب است که این مهم با تدبیر دولتمردان در قالب طرح ملی ابرار کلید خورد و بسیاری بر این باورند که اجرای این طرح نقش مهمی در خدمات رسانی به روستاها ایفا خواهد کرد.

ورود دستگاه ها و ماشین آلات سنگین راهداری به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته جنوب کرمان، امید به روزهای بهتر را در دل اهالی این مناطق زنده کرده است. صدای زنجیر چرخ های لودرها و گریدرهای راه سازی از طلوع آفتاب تا نیمه های شب حاکی از اراده ای محکم برای تکمیل زیرساخت های جاده ای مناطقی است که بازماندگانشان شاید تا دیروز از اینکه راه مهاجرت را پیش نگرفته اند احساس پشیمانی می کردند اما هم اکنون به خوبی دریافته اند انتها شب سیه، سفید است و اگرچه در منطقه ای دورافتاده زندگی می کنند ولی خادمانی دارند که هیچ گاه آن ها را فراموش نمی کنند و امروز با طرحی ملی به نام ابرار آمده اند تا جهت شکوفایی دورترین مناطق کشور را هموار کنند.

جدای از مزایای توسعه ای و اقتصادی زیادی که با اجرای این طرح نصیب اهالی روستاهای دورافتاده منطقه می شود، دانش آموزان و دانشجویان ساکن این مناطق هم از این پس با لباس های بدون خاک و کفش های بدون گِل به مدرسه و دانشگاه می رسند. یکی از دانشجویان ساکن همین روستاهای جنوب کرمان تعریف می کرد برای اینکه از روستا به جاده آسفالت برسیم حدود 40 کیلومتر را با موتورسیکلت طی می کردیم بارها در شنی های راه، زمین می خوردیم و با لباس های پُر از خاک و گِل به دانشگاه می رسیدیم

حقیقتا همت راهداران جنوب کرمان در طرح ملی ابرار، بذر امید را در دل ساکنان مناطق کمتر توسعه یافته این منطقه پرورش داده است. آری، این گام بلند زمینه توسعه روستاهای مناطق محروم جنوب کرمان را فراهم کرده است. قرار است روستاهای هفت شهرستان این منطقه از مزایای طرح ابرار بهره مند شوند.

در این طرح، روستاها و دهستان های زیادی از بن بست خارج می شوند

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از هدف گذاری برای احداث 59 کیلومتر راه روستایی در این منطقه خبر داد.

مسعود جمیلی طرح ملی ابرار را اقدامی برای راه های اولویت دار روستایی توسط سازمان راهداری عنوان کرد و گفت: از ابتدای شروع این طرح در منطقه جنوب کرمان تا کنون بیش از 22 کیلومتر راه روستایی زیرسازی، 34 کیلومتر آسفالت و 20 کیلومتر تیغ زنی و آماده احداث شده است.

وی هدف طرح ابرار در سطح کشور را ساخت و تکمیل 2 هزار کیلومتر راه روستایی در مرحله نخست و در مرحله دوم نیز ساخت و تکمیل سه هزار کیلومتر راه روستایی تا انتها دولت تدبیر و امید عنوان کرد و اولویت اقدامات را تکمیل طرح های نمیه کاره و تکمیل راه های روستایی بالای 20 و 50 خانوار بدون راه آسفالت برشمرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان محل تامین اعتبار طرح ملی ابرار را اعتبارات ملی و استانی و استفاده از تیم های راه سازی سراسر کشور دانست.

جمیلی از عزم جدی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان برای تکمیل هر چه سریعتر طرح ملی ابرار در این منطقه خبر داد و گفت: همه اکیپ های فعال با تمام توان در حال فعالیت برای پیشرفت طرح های راه هستند.

خروج 15 روستای جنوب کرمان از بُن بست

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از خروج 15 روستای این منطقه از بن بست با تکمیل طرح های ملی ابرار در این منطقه خبر داد.

مسلم قادری گفت: با اجرای طرح ابرار در جنوب کرمان 15 روستا از بن بست خارج و 40 روستا و آبادی از راه مناسب بهره مند می شوند.

وی به تشریح طرح های ملی ابرار در منطقه جنوب کرمان پرداخت و از تکمیل آسفالت محور سرخوئیه-انگر چاله خبرداد و گفت: با تکمیل این راه روستایی به طول هفت و نیم کیلومتر، یکهزار خانور از راه مناسب آسفالته بهره مند شدند.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه این جاده روستایی در صورت ادامه احداث که 20 کیلومتر است از جهت اسفندقه به شهرستان رابر وصل می شود.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از اجرای 22 کیلومتر راه روستایی در شهرستان رودبار جنوب در قالب راه روستایی چاه ابراهیم خبر داد و گفت: در این طرح که 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مردم 17 روستا و آبادی در طول جهت با پنج هزار و 400 خانوار از راه مناسب روستایی بهره مند می شوند.

11 میلیارد تومان اعتبار طرح های ابرار در جنوب کرمان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان نیز از اختصاص یازده میلیارد تومان اعتبار برای طرح های ملی ابرار در این منطقه خبر داد.

احسان شاهرخی اضافه نمود: برای صرفه جویی در هزینه ها چهار اکیپ با 15 دستگاه سنگین از مجموعه اداره کل و ادارات شهرستان ها فعال و راهی روستاها شده است.

وی شرح داد: طرح ملی ابرار با هدف تکمیل و احداث راه های روستایی با پیشرفت فیزیکی 50 درصد به مرحله اجرا در آمده است.

یادآوری می شود طرح ابرار علاوه بر یکهزار و 130 کیلومتر راه روستایی جدیدی است که در دولت تدبیر و امید در جنوب کرمان احداث شده است.

طرح ملی ابرار (کار نیک) با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با هدف ساخت و تکمیل سه هزار کیلومتر راه روستایی در سطح کشور تا انتها دولت تدبیر و امید از محل اعتبارات ملی و استانی و استفاده از اکیپ های راه سازی سراسر کشور به مرحله اجرا درآمده است.

مرحله نخست این طرح که ساخت و تکمیل 2 هزار کیلومتر راه روستایی بود در سال 98 به اتمام رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1292

به "خبرنگاران 110 میلیارد ریال اعتبار طرح های ابرار در جنوب کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 110 میلیارد ریال اعتبار طرح های ابرار در جنوب کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید