خبرنگاران سیاست مهاجرتی جدید مکزیک برای مقابله با کرونا

به گزارش بوستان گفتگو، تهران-خبرنگاران- دولت مکزیک با هدف کنترل شیوع کرونا تقریبا تمامی مراکز مهاجران را طی پنج هفته گذشته تعطیل کرد و بیشتر این مهاجران به کشورهایشان انتقال یافتند.

خبرنگاران سیاست مهاجرتی جدید مکزیک برای مقابله با کرونا

رسانه های غربی از مکزیکوسیتی گزارش دادند، دولت مکزیکوسیتی در راستای مهار همه گیری این ویروس تدابیر گسترده و مختلفی را در دستورکار خود قرار داده که از آن جمله تخلیه 665 مرکز مهاجران که میزبان 3759 نفر بودند، است.

تا به امروز 3653 مهاجر در مکزیک به کشورهایشان(گواتمالا، هندوراس و الساوادور) بازگردانده شده اند تا اقدامی موثر برای جلوگیری از شیوع کرونا در میان مهاجران انجام گردد.

این درحالی است هنوز بعضی پناهگاههای غیردولتی در مکزیک فعال می باشند که میزبان مهاجران هستند.

پیش از این مقامات مکزیکی نسبت به شیوع کرونا در میان مهاجران این کشور ابراز نگرانی نموده بودند. بیشتر این مهاجران که از کشورهای آمریکای مرکزی بودند، هدفشان رسیدن به خاک آمریکا به وسیله مکزیک بوده است.

مکزیک در حالی مهاجران را به کشورهایشان بازگردانده که آمریکا نیز اخیرا بیش از 80 شهروند گواتمالا را به کشورشان بازگرداند که اندکی بعد معین شد به کرونا مبتلا بودند.

همزمان با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در مکزیک و کمبود نیرو در بیمارستان ها، کادر درمانی بالای 60 سال این کشور که پیش تر مجبور شده بودند به دلیل سن ِشان در منازل بمانند، اخیرا به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی فرا خوانده شدند.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهوری مکزیک اخیرا از کادر درمانی سنین 60 تا 65 سال این کشور خواست به محل کارشان بازگردند و به دلیل کمبود احتمالی نیروی کار، به بیماران غیرکرونایی رسیدگی نمایند.

تا به امروز 14 هزار و 677 هزار نفر در سراسر مکزیک به کرونا مبتلا شده اند که 1351 فوتی داشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1075

به "خبرنگاران سیاست مهاجرتی جدید مکزیک برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سیاست مهاجرتی جدید مکزیک برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید