خبرنگاران برطرف تنگناهای بنگاه های کوچک و متوسط ضرورت دارد

به گزارش بوستان گفتگو، تهران - خبرنگاران - دبیر فراکسیون تشکل های اتاق بازرگانی ایران گفت: بنگاه های کوچک و متوسط پویاترین بخش اقتصاد در همه کشورهای پیشرفته هستند و ضرورت دارد این بخش در اقتصاد کشور تعالی یابد و از تنگناهای موجود خارج گردد.

خبرنگاران برطرف تنگناهای بنگاه های کوچک و متوسط ضرورت دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیدتوحید صدرنژاد با تاکید بر این که تشکل های بخش خصوصی در واقع سازمان های مردم نهاد و کارا برای توسعه مشارکت شهروندان در اداره امور کشور هستند، اضافه کرد: مشارکت موثر فعالان اقتصادی در نظام طراحی و تدوین سیاست ها و مقررات اقتصادی کشور، می تواند کارایی و اثربخشی نظام حاکم ایرانی اقتصادی را تضمین کند.

وی ادامه داد: رویکرد مثبت وزیر صنعت، معدن و تجارت برای برقراری ارتباط تنگاتنگ با تشکل های بخش خصوصی می تواند در حذف یا اصلاح بخش زیادی از مقررات و گلوگاه های مخل کسب وکار موثر واقع گردد.

مسئول کمیته توسعه پایدار اتاق ایران توضیح داد: قوانین مترقی نظیر قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، قانون بهبود مستمر فضای کسب وکار، قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر و ارتقای نظام اقتصادی کشور، قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و نظایر آن متضمن منافع شهروندان در اقتصاد کشور هستند و دیوانسالاری حاکم بر کشور باید اهتمام کاملی برای اجرایی کردن این قوانین داشته باشد.

وی اضافه کرد: بنگاه های کوچک و متوسط پویاترین بخش اقتصاد در همه کشورهای پیشرفته هستند و ضرورت دارد این بخش در اقتصاد کشور تعالی یابد و از تنگناهای موجود خارج گردد.

رییس اتحادیه صنایع بازیافت ایران تاکید نمود: این رویکرد در مدیریت اتحادیه صنایع بازیافت به طور خاص مدنظر بوده و همیشه سعی شده سازوکارهایی به کار بسته گردد تا با کمترین احتیاج به منابع اقتصادی و سخت افزاری و با به کارگیری حداکثر میزان مشارکت شهروندان، بیشترین بازدهی برای توسعه پایدار کشور داشته باشد.

صدرنژاد گفت: از جمله این موارد می توان به پروژه شتاب دهی استارت آپ های خرید و جمع آوری ضایعات قابل بازیافت از شهروندان و همچنین حمایت از شبکه موسسات مردم نهاد فعال در حوزه مسئولیت اجتماعی در این حوزه اشاره نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1363

به "خبرنگاران برطرف تنگناهای بنگاه های کوچک و متوسط ضرورت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برطرف تنگناهای بنگاه های کوچک و متوسط ضرورت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید