خبرنگاران تولد دوباره سجاد در نقش دنیا؛ آقای 83 درصدی با سوپرگل برگشت

به گزارش بوستان گفتگو، تهران- خبرنگاران- ستاره 30 ساله تیم فوتبال سپاهان دوباره بعد از چند سال به دوران اوج خود برگشته و توانسته نمایش درخشانی در لیگ بیستم داشته باشد.

خبرنگاران تولد دوباره سجاد در نقش دنیا؛ آقای 83 درصدی با سوپرگل برگشت

به گزارش خبرنگاران، تصورش سخت بود که او را در جمع مدعیان آقای گلی ببینیم. نه اینکه کیفیت فنی اش بالا نباشد؛ خیر. او همیشه یکی از بازیکنان شناخته شده در فوتبالمان بود اما فرایند چند سال اخیرش نشان می داد که دیگر شادابی گذشته را ندارد و راستا نزولی را در پیش گرفته است. اما در شروع چهارمین دهه زندگی سجاد شهباززاده، شاهد تولدی دیگر از او بودیم.

خیلی کوتاه سری به گذشته سجاد بزنیم. اینکه چهار سال در ذوب آهن اردبیل بازی کرد تا در سال 1388 سر از سایپا درآورد. هنوز 20 سالش نشده بود که خیلی زود به تیم بزرگسالان سایپا راه پیدا کرد و توانست خود را به تیم اصلی برساند. چهار سال در تیم بزرگسالان حضور داشت و مشتری های فراوانی را برای خودش دست و پا کرد. خاتمه شهباززاده راهی استقلال شد و قراردادی سه ساله را امضا کرد.

در فصل اول خوش درخشید. هم سه پاس گل داد، هم یک پنالتی گرفت و هم 12 گل به ثمر رساند تا عملکرد خوبی زیر نظر امیر قلعه نویی داشته باشد. فصل بعد با روی کار آمدن پرویز مظلومی او افت کرد و فقط هفت گل زد اما در جام حذفی درخشید و تیمش را تا فینال رساند اما در بازی نهایی به دلیل 2 اخطاره بودن بازی نکرد و جام هم از دست رفت.

پیشنهاد تیم سوپرلیگی آلانیا اسپور از راه رسید. سجاد به ترکیه رفت و مانند همه بازیکنان ایرانی در آنجا تنها یک سایه بود. یک گل به گالاتاسرای زد اما چیز خاص دیگری نشان نداد و دوباره به ایران برگشت. در نفت تهرانِ علی دایی کار ویژه ای انجام داد اما پیروز نشد در جام حذفی زننده گل قهرمانی باشد. همین گل کافی بود تا راستا بازگشتش به استقلال فراهم گردد.

بازگشت به استقلال برای او خوش یمن نبود. سجاد ان بازیکن سابق نبود و خیلی زود راستاش جدا شد. به قطر رفت اما مصدومیتی بدهنگام او را برای کل فصل بیرون نگه داشت تا اینکه بازهم قلعه نویی به شاگرد سابقش اعتماد کرد و او را به سپاهان برد. در فصل اول 6 گل در لیگ و یک گل در جام حذفی زد. در فصل بعدی سه گل در لیگ و یک گل در جام حذفی برایش به ارمغان آمد که چندان خوب نبود. البته او پستش تغییر نموده بود و دیگر مهاجم نوک نبود اما با این حال عملکرش مطابق انتظار نبود.

تا اینکه لیگ بیستم از راه رسید. محرم نویدکیا او را به پست اصلی اش برگرداند و همین کافی بود تا اعتماد به نفس از دست رفته سجاد بازگردد. او حتی در بازی با نساجی که دوباره به کناره ها متمایل شد هم با افت روبرو نشد و همان کیفیت هفته های قبل را به نمایش گذاشت. حالا هم با پنج گل یکی از مدعیان جدی آقای گلی است. با آمار متریکا، شهباززاده در این فصل 14 شوت زده که 6 شوت در چارچوب بوده و پنج شوت از این 6 شوت به گل تبدیل شده است. یعنی 83 درصد شوت های داخل چارچوب این بازیکن 30 ساله وارد دروازه رقبا شده است.

ستاره اردبیلی سپاهان گل های جذابی را هم به ثمر رسانده است. او در هفته چهارم با یک چیپ استادانه، محمد اکبرمنادی را مغلوب کرد. هفته بعد با شوتی ناگهانی از پشت محوطه جریمه، احمد گوهری را در مسجدسلیمان به تسلیم وا داشت. در هفته ششم هم نوبت به یک سولو گل محشر و یک ضربه سر غیر قابل مهار رسید. او این 2 گل را به نساجی مازندران و نیما میرزازاد زد. البته که قبل از این گل ها او نخستین گلش را به ساده ترین شکل از روی خط دروازه به آلومینیوم اراک زده بود تا به انواع و اقسام گل ها را زده باشد.

حالا باید دید این فرایند فوق العاده برای شهباززاده تا چه زمانی ادامه دارد. بازیکنی که در حال حاضر 50 گل را در لیگ برتر فوتبال ایران به ثمر رسانده است. 50 گل با پیراهن تیم های سایپا، نفت، استقلال و سپاهان در بازه ای 10 ساله.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1468

به "خبرنگاران تولد دوباره سجاد در نقش دنیا؛ آقای 83 درصدی با سوپرگل برگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تولد دوباره سجاد در نقش دنیا؛ آقای 83 درصدی با سوپرگل برگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید