خبرنگاران امنیت داخلی آمریکا به توقف جمع آوری اطلاعات از خبرنگاران مجبور شد

به گزارش بوستان گفتگو، نیویورک- خبرنگاران- سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا تحت فشار افکار عمومی و رسانه ها، دستور داد جمع آوری اطلاعات از خبرنگارانی که ناآرامی های پورتلند را پوشش می دادند، متوقف گردد.

خبرنگاران امنیت داخلی آمریکا به توقف جمع آوری اطلاعات از خبرنگاران مجبور شد

به گزارش خبرنگاران از یو اس ای تودی، چاد ولف سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا دستور داد درباره واحدهای اطلاعاتی که به جمع آوری گزارش هایی علیه خبرنگاران پوشش دهنده ناآرامی های پورتلند پرداخته اند، تحقیق گردد.

این جمع آوری، بر گزارش های استفاده شده از نشت اطلاعات درباره واحدهای عملیاتی در پورتلند تمرکز داشت، جایی که اعزام نیروی فدرال، با مخالفت مقامات محلی روبرو بود و جایی که افسران در شب با معترضان درگیری داشتند.

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا که با اعزام نیرو و سرکوب معترضان در پورتلند به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تن داده و موجی از خشونت را با نیروهای فدرال در این شهر به راه انداخته است، وانمود می نماید اطلاعی از این اقدام خلاف قانون اساسی آمریکا نداشته و مدعی شده پس از گزارش واشنگتن پست از این کار آگاه شده است و به اداره اطلاعات و تجزیه و تحلیل وزارت امنیت داخلی دستور داده است که جمع آوری اطلاعات را متوقف نمایند.

این واحد اطلاعاتی هم که گویا از هیچ موضوعی اطلاع نداشته است مدعی شد: وزیر امنیت داخلی به هیچ وجه این عمل را تایید نمی نماید و او بلافاصله دستور تحقیق درباره این موضوع را صادر نموده است. وزیر متعهد است که اطمینان حاصل کند همه پرسنل وزارت امنیت داخلی از اصول حرفه ای، بی طرفی و احترام به حقوق و آزادی های مدنی پیروی می نمایند، به خصوص که مربوط به اعمال حقوق متمم نخست قانون اساسی باشد.

از ششم خرداد ماه در پی قتل جورج فلوید سیاهپوست توسط یک پلیس سفید پوست، موج اعتراض سراسری در آمریکا علیه سیستم تبعیض آمیز و نابرابری نژادی شروع شده است.

در بعضی از شهرها همچون پورتلند ایالت اورگان، این اعتراض ها با اعزام نیروهای گارد ملی که با حمایت کامل دونالد ترامپ و بدون درخواست فرماندار یا شهردار اجرا شده است، به طرز فجیعی سرکوب می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1245

به "خبرنگاران امنیت داخلی آمریکا به توقف جمع آوری اطلاعات از خبرنگاران مجبور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امنیت داخلی آمریکا به توقف جمع آوری اطلاعات از خبرنگاران مجبور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید