خبرنگاران استان کربلای معلی علیه آمریکا شکایت بین المللی می نماید

به گزارش بوستان گفتگو، بغداد- خبرنگاران- معاون استاندار کربلای معلی از قصد این استان برای شکایت بین المللی علیه آمریکا به دلیل بمباران فرودگاه بین المللی در حال ساخت آن اطلاع داد.

خبرنگاران استان کربلای معلی علیه آمریکا شکایت بین المللی می نماید

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، علی المیالی معاون استاندار کربلای معلی شنبه شب در گفت و گو با شبکه تلویزیونی العهد توضیح داد: شکایتی قضایی علیه بمباران فرودگاه بین المللی در حال ساخت این استان توسط نیروهای آمریکایی انجام داده ایم.

وی اضافه نمود: آمریکایی ها چندین بار به خواسته ما برای پرداخت غرامت به دلیل بمباران فرودگاه پاسخ نداده اند و شکایتی مدنی درباره خسارت های ناشی از تعطیلی فرودگاه خواهیم کرد که هشت میلیون دلار برآورد می گردد.

المیالی گفت: از قانون علیه نیروهای آمریکایی استفاده می کنیم و برای جلوگیری از تکرار این حادثه به دستگاه قضایی بین المللی رجوع خواهیم کرد.

این درحالی است که آستان مقدس حسینی (ع) در شکایت خود درباره خسارت های وارده به خود فرودگاه توانسته است آمریکا را در دادگاه محکوم کند.

المیالی در این باره امروز به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت که آستان مقدس حسینی (ع) در پرونده قضایی طرف آمریکایی را محکوم و ملزم به پرداخت غرامت نموده است ولی نماینده حقوقی این آستان مقدس به علت متناسب نبودن غرامت با میزان خسارت های وارده به این حکم اعتراض نموده و خواستار آن شده است که آمریکا غرامت بیشتری پرداخت نمایند.

ارتش آمریکا در سیزدهم ماه مارس امسال فرودگاه بین المللی در حال ساخت کربلای معلی را بمباران کرد که در جریان آن یک غیرنظامی جان باخت و چند نفر دیگر زخمی شدند. در این حمله همچنین خسارت های زیادی به این فرودگاه وارد شد. این حمله باعث توقف پروژه از آن موقع تا سه ماه پیش شد.

آستان مقدس حسینی (ع) در آن موقع در بیانیه ای گفت: این فرودگاه کاملا غیر نظامی است و این آستان با چند شرکت عراقی و پرسنل غیر نظامی بر ساخت آن نظارت دارند.

آستان مقدس حسینی (ع) ضمن محکوم کردن این تجاوز که هیچگونه توجیه ندارد، از رسانه های محلی و خارجی خواست تا این تجاوز را مستند سازی نموده و ماهیت غیر نظامی امکانات فرودگاه و حجم خسارت های ناشی از آن را اطلاع رسانی نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1506

به "خبرنگاران استان کربلای معلی علیه آمریکا شکایت بین المللی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استان کربلای معلی علیه آمریکا شکایت بین المللی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید