خبرنگاران استاندار: کرمان از سرمایه گذاران افغانستانی حمایت می نماید

به گزارش بوستان گفتگو، کرمان - خبرنگاران - استاندار کرمان گفت: کرمان آمادگی کامل برای حمایت از سرمایه گذاران و تجار افغانستانی را دارد و از فعالان مالی 2 کشور درخواست می کنیم که از این فرصت به نحو مطلوب استفاده نمایند.

خبرنگاران استاندار: کرمان از سرمایه گذاران افغانستانی حمایت می نماید

به گزارش خبرنگاران ، محمدجواد فدائی روز شنبه در نشست مشترک همکاری های مالی کرمان و افغانستان اضافه کرد: مشکل طولانی مدت اقامت اتباع خارجی و مجوز استفاده از وانت بار توسط اتباع در دست اقدام استانداری کرمان قرار گرفته است و زمینه به خوبی برای فعالیت مشترک فراهم شده است.

وی گفت: افتتاح اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان در کرمان یک گام موثر برای رسیدن به افق ها محسوب می گردد و امیدواریم شاهد روابط بهتر در موضوعات مالی بین استان کرمان و افغانستان باشیم.

استاندار کرمان گفت: در شرایطی قرار داریم که محدودیت های بسیاری از سوی کشورهای دیگر به ما تحمیل شده لذا بهترین روش مقابله با تحریم ها با وجود اشتراکات بسیار بین 2 کشور، همکاری تجاری با کشورهای دوست و همسایه از جمله افغانستان است.

وی بیان داشت: مسایل و مسائل مالی ایران و استان کرمان را می توانیم از این راه، حل کنیم و در حوزه های فرهنگی، سیاسی و مالی می توانیم با کشور افغانستان همکاری داشته باشیم و سرمایه گذاری این کشورها در کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد برای 2 کشور امری مهم است.

فدائی ادامه داد: یکی از موضوعات برطرف موانع صادرات به افغانستان است و در این زمینه اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان امروز در کرمان افتتاح می گردد که امیدواریم بتواند نقشی موثر در توسعه مالی 2 کشور داشته باشد.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار واردات افغانستان در سال هشت میلیارد دلار است که ایران نزدیک به 25 درصد واردات افغانستان را در اختیار دارد.

استاندار کرمان گفت: سهم استان کرمان تنها یک درصد از صادرات ایران به کشور افغانستان است که نسبت به ظرفیت ها، آماری بسیار اندک محسوب می گردد و باید صادرات 20 میلیون دلاری کرمان را به 200 میلیون دلار در سال افزایش دهیم که امری شدنی است.

وی با بیان اینکه افغانستان محصولاتی ازجمله صنایع فلزی و منسوجات را واردات می نماید که کرمان فراوریکننده این نوع کالاها است توضیح داد: صادرات حلقه مفقوده و موانع اقتصاد استان کرمان در فراوریات به خصوص در منطقه جنوب کرمان محسوب می گردد.

فدائی تاکید نمود: افغانستان به عنوان یکی از بازارهای هدف صادراتی و در مرحله بعد نقش ترانزیتی این کشور برای استان کرمان و ایران بسیار با اهمیت است.

وی با بیان اینکه اشتغال فرامرزی یکی از سیاست های دولت در استان کرمان است گفت: با وجود مسائل کمبود علوفه و آب در استان کرمان، با سرمایه گذاری در در کشت علوفه و دامداری افغانستان می توان جای بخشی از واردات استان را پر کنیم که این امر بسیار مطلوب است.

وی بیان کرد: توسعه فراوری در استان های غریی افغانستان برای 2 کشور می تواند مفید باشد و بخشی از واردات را از این حوزه می توانیم تامین کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1286

به "خبرنگاران استاندار: کرمان از سرمایه گذاران افغانستانی حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: کرمان از سرمایه گذاران افغانستانی حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید