خبرنگاران اجرای پروژه های آبخیزداری، پاکدشت را از خطر سیلاب مصون کرده است

به گزارش بوستان گفتگو، تهران- خبرنگاران- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاکدشت گفت: با احداث هزار و 100 پروژه و سازه آبخیزداری، شهرستان پاکدشت از وقوع سیلاب های مخربی که در سال های گذشته شاهد وقوع آن بودیم، مصون شده است.

خبرنگاران اجرای پروژه های آبخیزداری، پاکدشت را از خطر سیلاب مصون کرده است

علی گلستانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان پاکدشت به دلیل واقع شدن در جنوب ارتفاعات موسوم به چهل قز، سنگتراشان و توچال همواره با خطر وقوع سیلاب های شدید روبرو بوده و طی سال های اخیر، بارها سیلاب به محور مهم امام رضا(ع) وارد شده و خساراتی را در پی داشته است.

وی اظهار کرد: واقع شدن بخشی از شهرستان پاکدشت در حاشیه این ارتفاعات از جمله شهر فرون آباد همواره باعث شده تا پس از بارندگی های شدید، شاهد آب گرفتگی این مناطق باشیم از این رو اداره منابع طبیعی پاکدشت تلاش کرد تا با اجرای سازه های مختلف، از بروز حوادث جلوگیری کند.

وی شرح داد: طی سال های اخیر هزار و 100 سازه آب خیزداری از جمله بندهای خاکی، سنگی- ملاتی، سنگی- گابیونی، خشکه چین و بندسار با ظرفیت ذخیره سازی 3 میلیون متر مکعب در حوزه های آبخیز توچال، سیاه چشمه، مار چشمه، چند آب، لات شور و پاچالک اجرا شده و باعث شده تا از وقوع سیلاب مخرب جلوگیری شود.

گلستانی اضافه کرد: این سازه ها باعث شد تا بارش های شدید اوایل امسال هیچ گونه خسارتی را به شهرستان وارد نکند.

وی شرح داد: اجرای سازه های آبخیزداری علاوه بر این که نقش مهمی در کاهش خسارات ناشی از سیلاب دارد، در تعادل بخشی به سفره های زیرزمینی و تغذیه آنان نیز نقش به سزایی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی پاکدشت شرح داد: با توجه به اهمیت موضوع کنترل سیلاب ها، اعتبارات مناسبی از محل صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص یافته که با این اعتبارات، پروژه های جدیدی در سطح شهرستان پاکدشت اجرا می شود.

پاکدشت با 350 هزار نفر جمعیت در 25 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1223

به "خبرنگاران اجرای پروژه های آبخیزداری، پاکدشت را از خطر سیلاب مصون کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای پروژه های آبخیزداری، پاکدشت را از خطر سیلاب مصون کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید