خبرنگاران آمار مبتلایان به کرونا در ساوه و زرندیه 43 درصد افزایش یافت

به گزارش بوستان گفتگو، ساوه - خبرنگاران - سخنگوی دانشکده علوم پزشکی گفت: شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان های ساوه و زرندیه در هفته دوم فروردین ماه نسبت به هفته نخست 43 درصد افزایش یافت.

خبرنگاران آمار مبتلایان به کرونا در ساوه و زرندیه 43 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمود کریمی روز شنبه به خبرنگاران گفت: با توجه به شیب تند شیوع ویروس کرونا در ساوه و زرندیه، شرایط این شهرستان ها به نارنجی تغییر کرد و اکنون شاهد موج جدید هستیم.

وی بیان نمود: براساس آمارها موارد مثبت ابتلا به این ویروس در هفته دوم فروردین ماه نسبت به هفته نخست 43 درصد و موارد بستری نیز 35 درصد افزایش یافته است.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی در ادامه از افزایش 108 درصدی موارد سرپایی ابتلا به کووید 19 در شهرستان های ساوه و زرندیه اطلاع داد.

کریمی مطرح نمود: بر اساس مصوبات قرارگاه پدافند زیستی در شهرستان های ساوه و زرندیه فعالیت تمام پاساژها و بازارهای مسقف و همچنین گروه های شغلی 2، سه و چهار از فردا 15 فروردین تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود.

وی از تعطیلی تالارها، باشگاه های ورزشی و آرامستان ها اطلاع داد و گفت: اتوبوس های شهری و تاکسی ها نیز باید با ظرفیت 50 درصد فعالیت نمایند و جلسات اداری نیز با حضور حداکثر 15 نفر برگزار گردد و ادارت نیز باید با ظرفیت یک سوم پرسنل خود فعالیت داشته باشند و سایر نیروها را به صورت دورکار مشخص نمایند.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه ادامه داد: مراسم های مذهبی از جمله نماز آدینه در ساوه و زرندیه و همچنین بازار روزها نیز تعطیل می شوند.

وی گفت: تیم های مشترک بازرسی با حضور نیروی انتظامی و بهداشت تشکیل شده اند و با واحدهای صنفی که جدیت لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی نداشته باشند، افراد بدون ماسک که در اماکن عمومی حضور می یابند و همچنین مبتلایان مثبتی که قرنطینه را بشنمایند، برخورد قانونی خواهند کرد.

از شروع شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند سال 1398 تا به امروز افزون بر 14 هزار و 100 نفر در ساوه و زرندیه به این ویروس مبتلا شدند و در همین مدت 328 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1672

به "خبرنگاران آمار مبتلایان به کرونا در ساوه و زرندیه 43 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمار مبتلایان به کرونا در ساوه و زرندیه 43 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید