حمایت مجلس اروپا از سفر بدون ویزا برای اوکراین

به گزارش بوستان گفتگو، با حمایت مجلس اروپا امیدواری های اوکراین برای دستیابی به رژیم سفر بدون ویزا به کشورهای اتحادیه اروپا افزایش یافته ولی به نظر می رسد هنوز موانع مهمی برای نهایی شدن این توافق وجود داشته باشد.

حمایت مجلس اروپا از سفر بدون ویزا برای اوکراین

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، اوکراین با جمعیت 45 میلیون نفری با مخالفت بعضی کشورهای اتحادیه اروپا برای توافق سفر بدون ویزا روبرو شده است. این مخالفت ها در شرایطی است که نگرانی ها نسبت به بحران مهاجرت به اروپا طی ماه های گذشته تشدید شده و طی سال گذشته بیش از یک میلیون مهاجر وارد مرزهای کشورهای اروپایی شده اند.

کمیته امور داخلی و عدالت، آزادی های مدنی مجلس اروپا با 38 رای موافق در برابر 4 رای مخالف با پیشنهاد مربوط به سفر بدون ویزا برای اوکراین موافقت نموده اند.

گروهی متشکل از نمایندگان اروپایی قرار است مذاکرات درباره این مساله را با شورای اروپایی شروع نمایند. فرانسه و آلمان که از قدرتمندترین کشورهای اروپایی به شمار می فرایند، با اعطای رژیم سفر بدون ویزا به اوکراین پیش از اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با افزایش شدید مهاجرت، مخالفت نموده اند و به دنبال اجرای مکانیسم تعلیق هستند.

اجرای احتمالی این مکانیسم موجب کاهش امیدهای گرجستان برای دستیابی به توافق سفر بدون ویزا به اتحادیه اروپا شده است. شرایط اوکراین به مراتب پیچیده تر از گرجستان است. اتحادیه اروپا در بحران شرق اوکراین، از کی یف در مقابل مسکو حمایت نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 742

به "حمایت مجلس اروپا از سفر بدون ویزا برای اوکراین" امتیاز دهید

1 کاربر به "حمایت مجلس اروپا از سفر بدون ویزا برای اوکراین" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت مجلس اروپا از سفر بدون ویزا برای اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید