جنگ یمن در سال 2020 خاتمه خواهد یافت؟، آخرین نفس های ائتلاف سعودی

به گزارش بوستان گفتگو، یک روزنامه فرا منطقه ای در گزارشی به آنالیز موضوع بحران یمن پرداخت و نوشت: با توجه به پیشرفت های چشمگیر نیروهای انصارالله تعیین است جنگ یمن نفس های آخر خود را می کشد.

جنگ یمن در سال 2020 خاتمه خواهد یافت؟، آخرین نفس های ائتلاف سعودی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، روزنامه فرا منطقه ای رأی الیوم در گزارشی نوشت: غیرمنتظره و بعید نخواهد بود که در امسال میلادی شاهد سرانجام جنگ در یمن، عقب نشینی نهایی نیروهای ائتلاف سعودی و اماراتی، اعتراف به ناکامی و شکست آنها در برابر حوثی ها (جنیش انصارالله) و متحدانشان و درنهایت نشستن پای میز مذاکره برای توافق نهایی صلح باشیم.

بیشتر خوانید:

فراخوان انصارالله یمن برای برگزاری تظاهرات محکومیت معامله قرن

این روزنامه می نویسد: با توجه به پیشرفت های بزرگی که نیروهای انصارالله در مأرب و پس از کنترل مدیریت ناحیه نهم در شرق صنعا پایتخت یمن به دست آوردند، تعیین است جنگ یمن نفس های آخر خود را می کشد و شاید هفتمین سال آن کامل نگردد. در ادامه توافق استکهلم نیز شکست خواهد خورد یا در حالتی خوش بینانه به گوشه ای انداخته خواهد شد. تحولات میدانی در مرزهای عربستان نشان می دهد که انصارالله دست برتر را در اختیار دارد.

بچه ها صنعا-یمن

طبق این گزارش، سرهنگ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای انصارالله پیش تر با ارائه اسناد و تصاویری گفته بود که نیروهای انصارالله حملات شدیدی را با موشک و پهپاد به اهدافی ازجمله تأسیسات وابسته به شرکت آرامکو در جیزان، فرودگاه های ابها و جیزان و پایگاه نظامی خمیس مشاط در جنوب پادشاهی عربستان انجام دادند. اظهارات سریع به اندازه ای مستند و متقن بود که سعودی ها را از نشان دادن واکنش، صدور تکذیبیه یا توجیه کردن، عاجز کرد.

رأی الیوم با تأکید بر این اظهار نظر سخنگوی نیروهای انصارالله که گفت این حملات در پاسخ به افزایش حملات هوایی جنگنده های متجاوز سعودی به شرق و شمال صنعا انجام شد، نوشت: به نظر می آید حوثی ها تاکتیک نظامی خود را تغییر داده اند و قصد دارند به حملات سعودی ها با حملات موشکی به تأسیساتشان و بمباران زیرساخت های عربستان پاسخ دهند. به این وسیله آنها می توانند از موقعیت برتر خود بهره برداری های سیاسی، میدانی و روانی نمایند.

این روزنامه عرب زبان تأکید کرد: قصد این بحث را نداریم که بگوییم انصارالله از حمایت های ایران برخوردار است و حوثی ها نیز این واقعیت را تکذیب نمی نمایند. تأکید آنها بر اینکه خود را بخش جدایی ناپذیر محور مقاومت می دانند نیز تناقضی با موضوع ندارد و مطلقاً عیبشان محسوب نمی گردد. اینها در حالی است که انصارالله مقابل طرفی قرار گرفته اند که قرارداد صدها میلیارد دلاری با آمریکا امضا نموده است و از حدود 3 هزار نظامی (تروریست) آمریکایی و تجهیزات پیشرفته شان میزبانی می نماید. از این تجهیزات پیشرفته در راستای پشتیبانی از تأسیسات نفتی آرامکو در بقیق و خریس استفاده شده است.

تجمع طرفداران انصارالله یمن

رأی الیوم نوشت: زمانی که دولت جدید سودان از خروج 10 هزار نظامی خود که در جنگ یمن مشارکت داشتند اطلاع داد، تصمیم گرفتند با هدف کاهش قربانیان خود 5 هزار نظامی دیگر را به آن بیفزایند و از معرکه یمن خارج شوند. دولت امارات نیز تصمیم مشابهی اتخاذ کرد، نیروهایش را به سرعت کاهش داد و وارد مصاحبه با ایران برای جلوگیری از افزایش حملات موشکی به خاک خود شد. حملات موشکی انصارالله صنعت نفت عربستان سعودی را در بقیق هدف گرفته و سامانه های دفاعی آمریکا را با شکست روبرو نموده بود.

این روزنامه اضافه نمود: شکست سامانه های دفاعی آمریکا که برای مقابله با حملات موشکی ساخته و نصب شده بود، به آن معنی است که آنها سرانجام جنگ را روی دیوار صنعا نوشتند و سعودی ها اینک به دنبال راهی برای خروج سریع از جنگ هستند.

انتهای پیغام/4106/4033/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 999

به "جنگ یمن در سال 2020 خاتمه خواهد یافت؟، آخرین نفس های ائتلاف سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ یمن در سال 2020 خاتمه خواهد یافت؟، آخرین نفس های ائتلاف سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید