توافق کشورهای اروپایی برای گسترش آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی

به گزارش بوستان گفتگو، کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای گسترش آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی موسوم به فرانتکس برای مقابله بهتر با هجوم پناهندگان به توافق رسیدند.

توافق کشورهای اروپایی برای گسترش آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اس ار اف سوئیس، کشورهای اتحادیه اروپا درباره گسترش آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی موسوم به فرانتکس به 10 هزار کارمند تا سال 2027 به توافق دست یافتند.

سفرای اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل چراغ سبز برای گسترش گام به گام این نهاد اروپایی را نشان دادند. این روزنامه آلمانی این خبر را با استناد به اطلاعات محافل اروپایی منتشر نموده است.

فرانتکس از نهادهای ملی در راستای اخراج پناهندگان حمایت نموده و در کشورهای ثالث وارد عملیات می گردد.

مسئله حمایت بهتر از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا از شروع بحران پناهندگان برای اتحادیه اروپا اولویت دارد. حالا فرانتکس باید در این راستا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا یاری کند. این نهاد اروپایی در حال حاضر حدود 700 کارمند دارد. همچنین این سازمان از سال 2016 حدود 15 هزار کارمند رزو از کشورهای عضو اتحادیه اروپا گرفته است که در موارد بحران سریعا وارد عمل می شوند.

کمیسیون اتحادیه اروپا در سال 2018 پیشنهاد داد که نیروهای حفاظت از مرزها در فرانتکس تا سال 2020 به 10 هزار نفر افزایش یابد. البته این طرح کمیسیون اروپایی به دلیل عدم توافق کشورهای عضو این اتحادیه مغلوب شد. بعضی کشورهای مخالف، این کار را هزینه بر دانسته و به نبود نیروهای متخصص در این راستا اشاره کردند.

حالا بر اساس توافق صورت گرفته گسترش سازمان حفاظت از مرزهای اروپایی موسوم به فرانتکس باید به صورت مرحله به مرحله و در عرض 7 سال دنبال گردد. در سال 2021 باید ابتدا حدود 6500 نیرو در این نهاد استخدام گردد و این رقم باید تا سال 2027 به حدود 10 هزار نیروی حفاظت از مرزها گسترش یابد. بر اساس توافقات صورت گرفته در اوایل سال 2024 کمیسیون اروپایی باید ابتدا یک بار دیگر نیازهای واقعی را مورد ارزیابی قرار داده و پیشنهادات لازم برای تغییرات ضروری را ارائه دهد.

از سال 2016 عملیات های فرانتکس همچنین بدون موافقت همه کشورهای عضو مربوطه هم امکان پذیر است. بر اساس ماده 42 آیین نامه اروپایی، کارکنان فراتتکس در صورت ایجاد شرایط بحرانی و خطر برای عملکرد منطقه شنگن می توانند بر خلاف خواست یک کشور عضو به منطقه اعزام شوند. اگر کشور مربوطه در این راستا همکاری نکند می تواند از منطقه شنگن اخراج شده و دیگر کشورهای عضو این منطقه مجددا کنترل های مرزی با کشور مربوطه را در پیش خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 516

به "توافق کشورهای اروپایی برای گسترش آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق کشورهای اروپایی برای گسترش آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید