تمامی مسیرهای حادثه خیز سیلابی شهر اراک تحت کنترل است

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگاران، محمدکریم شفیعی عصر روز آدینه در حاشیه جلسه فوق العاده شورای شهر اراک که با هدف تدبیر و پیشگیری از سیلاب های احتمالی در بارش باران طی هفته آینده (نیمه دوم تعطیلات نوروزی) برگزار گردید، در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس اعلام هواشناسی استان مرکزی، روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده (11 و 12 فروردین ماه)، ارک شاهد بارندگی های شدید و ایجاد سیلاب و طغیان رودخانه ها خواهد بود.

تمامی مسیرهای حادثه خیز سیلابی شهر اراک تحت کنترل است

شهردار کلانشهر اراک اضافه نمود: همچنین بر همین اساس اعلام شده حدود 100 میلیمتر طی دو روزه ذکر شده در شهر اراک ریزش نزولات جوی خواهیم داشت.

شفیعی گفت: به همین دلیل امروز در شورای اسلامی شهر اراک با حضور تعدادی از اعضای شورا شهر، معاونین و شهرداران مناطق مختلف اراک، برای آنالیز آخرین شرایط موجود و جلوگیری از بروز هر گونه حادثه بر اثر بارش هماهنگی هایی انجام گرفت.

شهردار کلانشهر اراک بیان داشت: در این جلسه از سوی معاونین و شهرداران مناطق پنجگانه اراک، کارها و تدابیر تدوین شده برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی ارائه شد.

وی گفت: به همین دلیل شنبه دومین جلسه ستاد بحران مدیریت شهرداری با حضور اعضا تشکیل خواهد شد تا آخرین تدابیر لازم برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی بر اثر بارش اندیشیده گردد.

شفیعی گفت: تمام جهتهایی که روی دره های گذشته هستند و روان آب های اراک را به سمت کویر میقان راهنمایی می نمایند آنالیز شده و جهتهایی که دچار انسداد بودند هم برطرف مشکل شده است.

شهردار کلانشهر اراک ادامه داد: در محدوده رودخانه قره کهریز از بالادست تا پایین دست نقاطی که احتیاج به لایروبی داشته در آنها لایروبی صورت گرفته تا سیلاب به بحران تبدیل نگردد و در همین رابطه، رود دره گردوی اراک نیز لایروبی شده است.

براساس این گزارش، شفیعی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: نکته دیگر که حائز اهمیت است و باید مدنظر گرفته شده و بیشتر به آن توجه گردد، موضوع سرریز شدن سدهای اطراف اراک است. باید این سرریز را به نحو درست مدیریت کنیم که به شهر اراک و روستاهای جهت آسیب نرساند و آب های سرریز شده به سمت تالاب میقان راهنمایی گردد.

شهردار کلانشهر اراک بیان داشت: همچنین معابر و محل های عبور آب در اراک پاکسازی و لایروبی شده و در نهایت همه حوزه های اجرایی شهرداری اراک در آمادگی کامل به سر می برند و با ستاد مدیریت بحران استان همراه و همگام هستند و وضعیت شهر را در بارش ها به طور مستمر آنالیز و رصد می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 194

به "تمامی مسیرهای حادثه خیز سیلابی شهر اراک تحت کنترل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمامی مسیرهای حادثه خیز سیلابی شهر اراک تحت کنترل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید