کوشش انگلیس برای تصویب قطعنامه علیه ایران در نشست آینده شورای حکام

به گزارش بوستان گفتگو، یک رسانه آمریکایی گزارش داد انگلیس کوشش نموده است تا آمریکا، فرانسه و آلمان را برای صدور یک قطعنامه انتقادی علیه ایران در نشست آینده شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی متقاعد کند.

کوشش انگلیس برای تصویب قطعنامه علیه ایران در نشست آینده شورای حکام

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایگاه خبری اکسیوس روز چهارشنبه گزارش داد انگلیس کوشش هایی رای برای صدور قطعنامه علیه ایران در نشست آینده شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت داده است.

به نوشته پایگاه خبری اکسیوس، مقامات آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس طی چند هفته اخیر درباره امکان صدور قطعنامه علیه ایران در نشست آینده شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به بهانه آنچه محدودیت های ایران برای بازرسان آژانس انرژی اتمی خوانده شده است، بحث و گفتگو نموده اند و انگلیس فعالانه کوشش نموده است تا طرف های دیگر (آمریکا، فرانسه و آلمان) را برای صدور یک قعطنامه انتقادی علیه ایران در نشست آینده شورای حکام که روز 25 نوامبر (4 آذر) برگزار می گردد، متقاعد کند.

با این حال، دیپلمات های اروپایی به پایگاه خبری اکسیوس گفته اند که با توجه به اینکه ایران آمادگی خود برای از سرگیری مذاکرات وین را اعلام نموده و تاریخ مذاکرات نیز معین شده است، بعید است که قطعنامه ای علیه ایران در نشست آینده شورای حکام صادر گردد.

طرف های غربی پیش از این نیز به منظور تحت فشار قرار دادن ایران و امتیاز گرفتن در مذاکرات، بحث صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام را مطرح نموده بودند، اما هربار با ایستادگی قاطعانه ایران روبرو شده و در نهایت مجبور به عقب نشینی شدند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1992

به "کوشش انگلیس برای تصویب قطعنامه علیه ایران در نشست آینده شورای حکام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش انگلیس برای تصویب قطعنامه علیه ایران در نشست آینده شورای حکام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید