تعطیلی استخرها اتفاق تلخ ورزشی ام بود، با کرونا کنار نیامده ایم

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی شنا یکی از اصلی ترین رشته های ورزشی بود که آسیب جدی از شیوع ویروس کرونا دید و استخرها ابتدای سال 99 با تعطیلی 7 ماه برای ملی پوشان همراه بود. ملی پوشانی که برای کسب سهمیه رویداد عظیم المپیک توکیو در کوشش بودند. پیش از شیوع ویروس کرونا فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو شانس زیادی برای موفقیت شناگران در مسابقات کسب سهمیه قائل بود اما کرونا پیش بینی ها را تحت الشعاع قرار داد و تاریخ مسابقات انتخابی المپیک هنوز از سوی فینا تعیین نیست تا همچنان شناگران در ابهام تمرینات خود را سپری نمایند.

تعطیلی استخرها اتفاق تلخ ورزشی ام بود، با کرونا کنار نیامده ایم

مهدی انصاری در مصاحبه با خبرنگاران درباره سالی که گذشت گفت: سال 99 بسیار بد گذشت. اواخر اسفند ماه پس از 7 ماه تعطیلی تمرینات را شروع و بعد از 4 ماه تمرین رکوردگیری انجام شد تا شرایط آمادگی ملی پوشان سنجیده گردد. هنوز با کرونا کنار نیامده ایم و شرایط بدتر می گردد. از شرایط واکسیناسیون در ایران نیز خبری نیست. دست مسئولان درد نکند، نمی دانم خودشان واکسن را زده اند یا خیر که اینقدر راحت صحبت می نمایند.

ملی پوش شنای ایران ادامه داد: در دوران کرونا تنها کاری که توانستیم انجام دهیم تمرینات هوازی و بدنسازی بود. شنا رشته ورزشی است که به استخر و آب احتیاج مبرم دارد اما متاسفانه در 7 ماه ابتدایی سال تمامی استخرها حتی استخر قهرمانی آزادی تعطیل بود.

وی تاکید نمود: نمی توانیم بگوییم که به شرایط کرونایی عادت نموده ایم یا خیر چرا که همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنیم. زندگی ورزشی با این شرایط برای ما سخت شده است. خوشبختانه هنوز به بیماری دچار نشده ام اما امیدوارم در ادامه نیز به بیماری مبتلا نشوم.

انصاری گفت: شاید تلخ ترین خاطره ورزشی در سال 99 تعطیلی تمرینات و استخرها بود. همه از شرایط تمرینی دور بودیم. اتفاق شیرینی نیز برایم رخ نداد. شیوع ویروس کرونا نیز تلخ ترین خاطره زندگی بود.

ملی پوش شنای ایران اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا رقابت های لیگ برتر شنا کنسل شد و فقط لیگ برتر واترپلو برگزار گردید. آرزوی سلامتی برای مردم ایران به ویژه ورزشکاران و کسانی که برای کسب سهمیه المپیک کوشش می نمایند دارم امیدوارم به آرزویشان برسند و هرچه سریع تر از بیماری کرونا رهایی یابیم.

وی در انتها گفت: با توجه به شرایط موجود قطعاً تعطیلات و خوشگذرانی نخواهیم داشت. تمریناتم را ادامه می دهم و احتمالاً فروردین ماه یک اعزام برون مرزی خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1653

به "تعطیلی استخرها اتفاق تلخ ورزشی ام بود، با کرونا کنار نیامده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی استخرها اتفاق تلخ ورزشی ام بود، با کرونا کنار نیامده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید