تصویب شدن دو قطعنامه ضدترکیه ای در مجلس نمایندگان آمریکا

به گزارش بوستان گفتگو، اقدام مجلس نمایندگان آمریکا در به رسمیت شناختن رویداد موسوم به نسل کشی ارامنه و اعمال تحریم علیه ترکیه با واکنش تند وزیر امور خارجه ترکیه روبرو شد.

تصویب شدن دو قطعنامه ضدترکیه ای در مجلس نمایندگان آمریکا

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، 405 نماینده آمریکایی به قتل عام ارامنه به دست دولت عثمانی در سال 1915 رای مثبت دادند و فقط 11 نماینده با آن مخالفت کردند. اندکی پیش از این قطعنامه، مجلس نمایندگان آمریکا با 403 رای موافق و 16 رای مخالف به تصویب شدن قانونی رای داد که با اعمال تحریم علیه ترکیه به دلیل حمله به نمودهای شمال سوریه موافقت می نماید. هر دو اقدام مجلس آمریکا می تواند به تنش ها میان دولت ایالات متحده و ترکیه دامن بزند.

وزیر امور خارجه ترکیه در حساب رسمی خود در توییتر به شدت بر این اقدام مجلس نمایندگان آمریکا تاخت. مولود چاووش اوغلو در توییتر نوشت: آنکارا با تهاجم به شمال شرقی سوریه یک بازی بزرگ را خنثی نموده و اقدام مجلس نمایندگان آمریکا با هدف انتقام جویی نسبت به این عملیات اجرا شده است. این تصمیم شرم آور کسانی که از تاریخ سوءاستفاده می نمایند در سیاست برای مردم و دولت ما بی اعتبار است.

ترکیه معتقد است آنچه سال 1915 بر ارامنه رفته، از پیامدهای طبیعی جنگ جهانی اول بوده و نمی توان نام نسل کشی بر آن نهاد. با این حال، ارامنه می گویند امپراتوری عثمانی با یک برنامه ریزی حساب شده عامل مرگ، کوچ اجباری و آواره شدن میلیون ها ارمنی بین سال های 1915 تا 1917 شده است. ترکیه و ارمنستان با وجود داشتن بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک روابط سیاسی با هم ندارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 574

به "تصویب شدن دو قطعنامه ضدترکیه ای در مجلس نمایندگان آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب شدن دو قطعنامه ضدترکیه ای در مجلس نمایندگان آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید