تشکیل وزارت بازرگانی آخرین تیر بر پیکره حمایت از تولید ملی است

به گزارش بوستان گفتگو، مسئول سابق مرکز مطالعات انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران ضمن درخواست از شورای نگهبان برای رد مصوبه تشکیل وزارت بازرگانی تشکیل این وزارتخانه را آخرین تیر بر پیکره حمایت از تولید ملی دانست.

تشکیل وزارت بازرگانی آخرین تیر بر پیکره حمایت از تولید ملی است

حسینی مسئول سابق مرکز مطالعات انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: طی سال های 95 تا 97 لایحه تشکیل وزارت بازرگانی با مخالفت نمایندگان به تصویب نرسیده بود؛ با این وجود دولت با بزرگنمایی و طرح ادعا های واهی همچنان اصرار دارشت که این وزارت خانه را تشکیل دهد.

وی به ادهاعای رئیس جمهور در خصوص آثار مثبت تشکیل وزارت بازرگانی اشاره کرد و اضافه کرد: روحانی مدعی شده بود اگر این وزارتخانه تشکیل شود، یک هفته ای تمام مسائل کشور حل خواهد شد خب این واقع بینانه نیست و اصلا امکان ندارد که چنین اتفاقی بیفتد. در واقع این ادعا بیش از آنکه بحث کارشناسی باشد وعده وعید است.

این فعال دانشجویی گفت: اگر بخواهیم بازار را تنظیم کنیم هم باید حجم تولید در کشور را و هم حجم نیاز به واردات را بدانیم و این نیازمند به یک نهاد واحد است که هم میزان تولید و هم میزان واردات کشور را بسنجد و این دو را با هم تطبیق دهد و نیاز کشور را تامین کند تا در نهایت از تولید حمایت شود.

وی با تاکید بر اینکه باید اولویت در کشور با تولید باشد و نیاز هایی که در کشور قابل تامین نیستد از طریق واردات تامین شوند، اضافه کرد: با تشکیل وزارت بازرگانی دیگر به تولید نگاه نمی شود و همه چیز به سمت واردات می رود و تنظیم بازار هم به نوعی به هم می خورد و از حالت مدیریت یکپارچه و واحد خارج می شود.

حسینی با بیان اینکه تصویب تشکیل وزارت بازرگانی اولویت کشور نیست، اضافه کرد: این طرح نه تنها از لحاظ کارشناسی بلکه از لحاظ قانون اساسی هم مشکل دارد، چون طبق اصل 75 قانون اساسی نباید دولت را بزرگ کرد و هزینه های آن را افزایش داد. ولی با تشکیل وزارت بازرگانی این اتفاق می افتد و در این شرایط که کشور با کسری بودجه روبرو است باید بودجه این وزارت خانه نیز تامین شود.

وی با بیان اینکه وزارت بازرگانی ابزا های لازم برای حمایت از تولید را نابود می کند، اضافه کرد: اینکه ما بخواهیم با واردات نیاز های کشور را برطرف کنیم رویه غلطی است و به رونق تولید آسیب می زند و مدیریت یکپارچه را از بین می برد.

مسئول سابق مرکز مطالعات انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران ضمن درخواست از شورای نگهبان برای رد مصوبه تشکیل وزارت بازرگانی تشکیل این وزارتخانه را آخرین تیر بر پیکره حمایت از تولید ملی دانست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 471

به "تشکیل وزارت بازرگانی آخرین تیر بر پیکره حمایت از تولید ملی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل وزارت بازرگانی آخرین تیر بر پیکره حمایت از تولید ملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید