تربیت شهروندان توسعه یافته رویکرد اصلی شهرداری اردبیل است

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگاران، حمید لطف اللهیان عصر چهارشنبه در آئین امضا تفاهم نامه همکاری بین شهرداری اردبیل و دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه نمود: در کشورهای توسعه یافته شهرداری ها به دنبال توسعه عمرانی نیستند، بلکه برنامه ریزی برای ارتقا کیفیت زندگی را در اولویت قرار داده اند.

تربیت شهروندان توسعه یافته رویکرد اصلی شهرداری اردبیل است

وی با بیان اینکه صرف پرداخت به توسعه عمرانی نمی تواند زندگی پایدار شهری را رقم بزند، ادامه داد: کیفی سازی خدمات برای ارتقا کیفیت زندگی شهری، توسعه منابع انسانی و تربیت انسان ها و شهروندان توسعه یافته رویکرد امروز شهرداری ها و نیز شهرداری اردبیل است.

شهردار اردبیل با اشاره به پژوهش محور بودن برنامه های این سازمان متذکر شد: رویکرد شهرداری برنامه ریزی و رجوع به ماموریت اصلی است و آن صرف کارهای عمرانی نیست، هرچند در این زمینه نیز فعالیت های گسترده ای داریم اما این بخش خدمات اصلی شهرداری نیست.

وی با تاکید براینکه شهرداری اردبیل با فرهنگ سازی و اقدامات قابل توجه طی سال های اخیر سمت و سوی مطالبات شهروندان را تغییر داده است، یادآور شد: هم اکنون این مطالبات از دیدگاه عمرانی صرف به سمت توسعه انسان محوری سوق داده شده است.

لطف اللهیان با اشاره به اینکه بدنه شهرداری ها از زمان تاسیس تاکنون به سمت خدمات شهری و عمرانی تمایل داشته و تربیت شده است، بیان داشت: ولی امروزه تاکید براین است که شهرداری ها باید به ماموریت اصلی خود در قبال شهروندان برگردند.

ارتقا کیفیت زندگی بالاترین هدف و برنامه شهرداری

وی با بیان اینکه برای تغییر دیدگاه و مطالبات شهروندان شهرداری اردبیل مراکز و سازمان های مختلفی در زمینه های مطالعاتی، پژوهشی، برنامه ریزی و... ایجاد شده است، افزود: ارتقا کیفیت زندگی شهری و شهروندی امروز بالاترین هدف و برنامه شهرداری است.

شهردار اردبیل ورود و مشارکت نخبگان و نهادهای تخصصی را در تغییر مطالبات و نگاه شهروندان و ارتقا کیفیت زندگی بویژه در حوزه سلامت تاثیر گذار خواند و افزود: عقد تفاهم نامه همکاری علمی با دانشگاه علوم پزشکی در این راستا است.

وی با اشاره به ارائه خدمات مشترک این دو نهاد به شهروندان ادامه داد: کوشش های شهرداری اردبیل در ایجاد جاده تندرستی، خانه سلامت و سایر برنامه های این حوزه با هدف ارتقا سلامت جامعه، در واقع کوشش همسو با دانشگاه علوم پزشکی است.

لطف اللهیان با بیان اینکه در واقع می توان در این حوزه ها شهرداری را ذیل مجموعه دانشگاه دانست، بیان کرد: ایجاد ایستگاه تندرستی، توسعه مباحث فرهنگی، توجه به پژوهش های حوزه سلامت و... از سوی شهرداری اردبیل کوشش برای توسعه خدمات سلامت و بهداشت در جامعه است.

وی نسبت به واگذاری زمین در نقاط مختلف شهری به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در راستای توسعه اسیتگاه های تندرستی و سلامت در اردبیل اعلام آمادگی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 118

به "تربیت شهروندان توسعه یافته رویکرد اصلی شهرداری اردبیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تربیت شهروندان توسعه یافته رویکرد اصلی شهرداری اردبیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید