ترامپ وعده ویرانی اقتصاد هنگ کنگ را به چین داد

به گزارش بوستان گفتگو، مهر نوشت: ترامپ در تازه ترین لفاظی خود علیه چین از توسل به اقداماتی علیه این کشور اطلاع داد که شامل لغو شرایط ویژه مالی هنگ کنگ، تحریم سیاستمداران چینی و سخت کردن شرایط تحصیلی دانشجویان چینی است.

ترامپ وعده ویرانی اقتصاد هنگ کنگ را به چین داد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مدعی است در پاسخ به قانون امنیتی که چین برای هنگ کنگ تدارک دیده است، به دولت خود دستور داده فرایند حذف شرایط ویژه مالی هنگ کنگ را شروع کند.

وی با این ادعا که چین به وعده خود مبنی بر رعایت خودمختاری هنگ کنگ پایبند نبوده از تدارک تحریم علیه بعضی از چهره های سیاسی چین که به زعم وی در کمرنگ شدن خودمختاری هنگ کنگ دخیل بوده اند، اطلاع داد.

ترامپ همچنین از صدور دستورالعملی برای حفاظت از مراکز تحقیقاتی اطلاع داد که بر مبنای تعلیق ورود اتباع چینی است که به لحاظ امنیتی خطرناک تلقی می شوند.

این اقدام می تواند 3 تا 5 هزار دانشجوی چینی را که در حال سپری کردن دوره تحصیلات تکمیلی خود در مراکز علمی آمریکا هستند، تحت الشعاع قرار دهد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1148

به "ترامپ وعده ویرانی اقتصاد هنگ کنگ را به چین داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ وعده ویرانی اقتصاد هنگ کنگ را به چین داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید