تحقیقات درباره نفتکش های توقیف شده یک هفته دیگر طول می کشد

به گزارش بوستان گفتگو، مقامات اندونزی می گویند که تحقیقات درباره دو نفتکش ایرانی و چینی که توسط گارد ساحلی این کشور توقیف شده، یک هفته دیگر زمان خواهد برد و اگر مدرک محکمی نباشد این دو نفتکش آزاد خواهند شد.

تحقیقات درباره نفتکش های توقیف شده یک هفته دیگر طول می کشد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان امنیت دریایی اندونزی روز آدینه اعلام نمود که تحقیقات درباره دو نفتکشی که اخیرا توقیف شده یک هفته دیگر به خاتمه می رسد.

دو نفتکش غول پیکر ایران و چین، روز یک شنبه هفته گذشته در آب های اندونزی در نزدیکی جزیره کالیمانتان توقیف شدند.

نفتکش ام تی هورس به شرکت ملی نفت ایران تعلق دارند و نفتکش ام تی فریا توسط شرکت شانگ های فیوچر شیپ مننجمنت، اداره می گردد. این دو نفتکش در مجموع 61 خدمه دارند و اندونزی ادعا نموده است که به دلیل نقض قوانین دریانوردی توقیف شده اند.

وینسوو پراماندیتا سخنگوی آژانس دریایی اندونزی به خبرگزاری آناتولی گفته، ما در حال جمع آوری اطلاعات هستیم و برای آنالیز های بیشتر این اطلاعات را به سازمان های اجرایی تحویل خواهیم داد. اگر به مدارک و شواهد کافی نرسیم این نفتکش ها را آزاد خواهیم کرد.

وی در عین حال تایید کرد که قانون شماره 6 آب های سرزمینی اندونزی جریمه چنین نقض هایی در آب های این کشور را تعریف ننموده است.

مطابق ماده 24 قوانین دریایی اندونزی، مجازات جرائم در آب های سرزمینی این کشور مطابق با کنوانسیون های بین المللی و دیگر قوانین موجود مورد آنالیز قرار می گیرد.

سخنگوی سازمان امنیت دریایی اندونزی تاکید نمود که قوانین اندونزی درمورد اینچنین نقض ها در آب های اندونزی دچار ضعف است.

مقامات اندونزی مدعی هستند که این دو نفتکش با نشان ندادن پرچم و خاموش کردن سیستم رهیابی اتومات هویت خود را پنهان نموده بودند و به تماس های رادیویی پاسخ ندادند.

به ادعای مقامات جاکارتا، خدمه این نفتکش ها با اتهامات نقض حق عبور بی ضرر، ورود غیرقانونی به آب های اندونزی، نقل و انتقال غیرقانونی، خاموش کردن سیستم های رد یابی، لنگر انداختن غیرقانونی، آلودگی آب و برافراشته نکردن پرچم روی عرشه کشتی روبرو هستند.

چین روز چهارشنبه اعلام نمود خواهان جزئیات شرایط حدود 25 خدمه با ملیت چینی شده است که در میان 61 خدمه دو نفتکش غول پیکر توقیف شده توسط اندونزی بودند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفته، پکن از اندونزی خواسته است تا تحقیقات را منصفانه و مطابق با قانون پیش ببرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1556

به "تحقیقات درباره نفتکش های توقیف شده یک هفته دیگر طول می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات درباره نفتکش های توقیف شده یک هفته دیگر طول می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید