تأکید وزرای خارجه گروه 77 بر ضرورت رفع فوری تحریم های آمریکا علیه ایران

به گزارش بوستان گفتگو، وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه 77 و وزیر امور خارجه چین در نشست مجازی خود که به بررسی تحولات اخیر جهان و چالش های پیش روی کشورهای در حال توسعه جهان اختصاص داشت، بر ضرورت رفع فوری تحریم های یکجانبه و غیرانسانی آمریکا علیه ایران تأکید کردند.

تأکید وزرای خارجه گروه 77 بر ضرورت رفع فوری تحریم های آمریکا علیه ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزرای امور خارجه کشورهای موسوم به گروه 77 و وزیر امور خارجه چین طی یک نشست مجازی که با موضوع شرایط اقتصادی امروز جهان، تأثیرات همه گیری کرونا، تحولات اخیر جهان و چالش های اقتصادی-اجتماعی و زیست محیطی کشورهای در حال توسعه جهان برگزار شد، تأکید کردند که تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران باید هرچه زودتر برداشته شود.

در بخشی از بیانیه ای که دبیرخانه گروه 77 جمعه شب به وقت تهران یعنی یک روز پس از برگزاری این نشست مجازی منتشر کرده، اعلام شده است: وزرای حاضر در نشست بار دیگر تحریم های اقتصادی یکجانبه [آمریکا] علیه جمهوری اسلامی ایران را که تأثیرات منفی بر توسعه و رفاه شهفرایندان جمهوری اسلامی ایران دارد، رد کردند و به همین دلیل خواستار لغو فوری این تحریم ها شدند.

در بخش دیگری از بیانیه نیز تأکید شده است: وزرای حاضر در نشست بار دیگر بر اهمیت حمایت و تقویت چندجانبه گرایی تأکید کردند و به همین دلیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که یک توافق میان جمهوری اسلامی ایران و طرف های دیگر بود را نمونه قابل توجهی از چندجانبه گرایی پیروز برای حل وفصل مسائل مهم چهانی خوانده و خاطرنشان کردند که برجام یک الگوی واقعی برای شتاب بخشیدن به فرایند توسعه پایدار از طریق تقویت همکاری های بین المللی است.

طی ماه های اخیر مقامات کشورها و سازمان های بین المللی متعددی از دولت آمریکا خواسته اند که دست کم بخشی تحریم های خود علیه ایران، ونزوئلا و دیگر کشورها را بردارد تا بخش بهداشت و درمان این کشورها بهتر بتواند با فرایند شیوع ویروس کرونا مقابله کند.

اما مقامات آمریکایی که به نظر می رسد شیوع ویروس کرونا را فرصت خوبی برای افزایش فشار بر کشورهای مخالف سیاست های خود قلمداد می کنند نه تنها تا به امروز هیچ واکنش مثبتی به این درخواست ها نشان نداده اند، بلکه تحریم های تازه ای را طی ماه های گذشته علیه این دو کشور و افراد و شرکت هایی که به زعم نهادهای آمریکایی با این کشورها همکاری داشته اند، وضع کرده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1415

به "تأکید وزرای خارجه گروه 77 بر ضرورت رفع فوری تحریم های آمریکا علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید وزرای خارجه گروه 77 بر ضرورت رفع فوری تحریم های آمریکا علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید