بسیاری از مسائل ناشی از آلودگی هوا با احیای دریاچه ارومیه برطرف می گردد

به گزارش بوستان گفتگو، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: با احیای دریاچه ارومیه بسیاری از مسائل ناشی از آلودگی هوا حل می گردد.

بسیاری از مسائل ناشی از آلودگی هوا با احیای دریاچه ارومیه برطرف می گردد

به گزارش خبرنگاران، پیمان آرامون در جلسه کارگروه استانی مقابله با گرد و غبار، به اعتبارات ابلاغی دریاچه ارومیه در امسال نیز اشاره نمود و گفت: 742 میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه ابلاغ شده که 10 میلیارد تومان آن در جهت اجرای برنامه های مقابله با گردو غبار است، امیدواریم با تخصیص به موقع و کامل این اعتبارات و با یاری دستگاه های استانی بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن پروژه های احیای دریاچه ارومیه از جمله پروژه تونل انتقال آب از کانی سیب را به انتها برسانیم.

وی ادامه داد: احیای دریاچه ارومیه در دولت تدبیر و امید به یک گفتمان عمومی تبدیل شده و به همین دلیل تاکنون اقدامات بسیار خوبی نیز در جهت تثبیت و احیای این دریاچه انجام گرفته که این اقدامات همچنان ادامه دارد.

آرامون اظهار کرد: با احیای دریاچه ارومیه بسیاری از مسائل ناشی از آلودگی هوا در این حوزه برطرف می گردد.

وی ایجاد کمربند سبز را عاملی موثر در کاهش آلودگی هوا دانست وگفت: اجرای طرح کمربند سبز در حاشیه شهرها و توسعه آبیاری نوین و مکانیزه از برنامه هایی است که در کوشش هستیم با بهره گیری از اعتبارات استانی و ملی آن را محقق سازیم.

وی با تاکید بر لزوم حساسیت و جدیت دستگاه های استانی در بحث مقابله با گرد و غبار و آلودگی هوا بر لزوم توجه به پارامترهای هواشناسی، اقلیمی و ژئوتکنیکی در توسعه شهرها و روستاها در مقابله با آلودگی هوا تاکید نمود.

آرامون اضافه نمود: کمیته فنی ذیل کارگروه مقابله با گرد و غبار نیز تشکیل و موضوعات و راهکارهای علمی و علمی مقابله موثرتر با گرد و غبار و آلودگی هوا را آنالیز و برای کارگروه استانی تصمیم سازی خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 542

به "بسیاری از مسائل ناشی از آلودگی هوا با احیای دریاچه ارومیه برطرف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیاری از مسائل ناشی از آلودگی هوا با احیای دریاچه ارومیه برطرف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید