با تهدید به مذاکره تجاری با آمریکا نمی پردازیم

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا در واکنش به تهدید ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره مهلت یک ماهه برای مشخص کردن تعرفه آلومینیوم و فولاد گفت: در سایه تهدید وارد مذاکرات تجاری با آمریکا نمی شویم.

با تهدید به مذاکره تجاری با آمریکا نمی پردازیم

رئیس کمیسیون اروپا ادامه داد: می خواهم باز هم تکرار کنم که معافیت اعمالی واشنگتن بر تعرفه آلومینیوم و فولاد اروپا باید بدون قید و شرط و دائمی باشد.

وی در ادامه شرح داد: به مذاکره با آمریکا ادامه خواهیم داد؛ اما مصاحبه در سایه تهدید را نمی پذیریم.

این در حالیست که چندی پیش روزنامه وال استریت ژورنال بر خلاف وعده پیشین وزیر تجارت آمریکا به نقل از یکی از مقامات بلندپایه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که در راستای کاهش تنش ها میان بروکسل و واشنگتن، معافیت های تعرفه ای بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از اتحادیه اروپا تمدید شده است.

این در حالیست که اتحادیه اروپا چند روز گذشته در این باره هشدار داده بود که اعمال تعرفه بر فولاد و آلومینیومِ تولید این اتحادیه از سوی آمریکا مطلوب نیست و لذا بروکسل آمادگی کامل خود را برای مقابله تجاری با واشنگتن در خصوص تعرفه های اعمالی دولت ترامپ اعلام می کند.

این امر در حالی روی داده است که نگرانی ها از شکست مذاکرات تجاری میان اتحادیه اروپا و آمریکا افزایش یافته است.

چندی پیش دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با وجود هشدارها و نگرانی های بین المللی، فرمان اجرایی افزایش تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد به آمریکا را امضاء کرد.

بر اساس این فرمان، تعرفه 25 درصدی بر واردات فولاد و 10 درصدی بر واردات آلومینیوم به آمریکا وضع شد. این تعرفه ها از روز 23 مارس نیز قرار بود اجرائی شود.

اتحادیه اروپا، چین، کانادا و برزیل به عنوان عمده ترین صادرکنندگان فولاد و آلومینیوم به آمریکا پیشتر اعلام کرده اند، افزایش تعرفه وارداتی آمریکا را با اعمال تعرفه بر کالاهای صادراتی این کشور تلافی می کنند.

این درحالیست که آمریکا پیشتر در اقدامی، کانادا و مکزیک را از این مالیات معاف کرده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 558

به "با تهدید به مذاکره تجاری با آمریکا نمی پردازیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تهدید به مذاکره تجاری با آمریکا نمی پردازیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید