تور یونان ارزان: انگلیس درخواست یونان را برای بازگرداندن مجسمه های پارتنون رد کرد

به گزارش بوستان گفتگو، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، انگلیس درخواست یونان را برای بازگرداندن مجسمه های پارتنون رد کرد.

تور یونان ارزان: انگلیس درخواست یونان را برای بازگرداندن مجسمه های پارتنون رد کرد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

یونان از سال 1832 خواهان بازگشت این مجسمه ها شد؛ مجسمه هایی که در ابتدای قرن 19 زمانی که یونان تحت قانون عثمانی بود، از معبد پارتنون به وسیله لرد الگین، دیپلمات انگلیسی خارج شد.

دفتر جانسون در بیانیه ای خاطرنشان کرد که میتسوتاکیس مسئله مجسمه ها را در هنگام ملاقات دو رهبر در داونینگ استریت مطرح نموده است.

در این بیانیه آمد: جانسون گفت که او احساس مردم یونان را درخصوص این مسئله درک می نماید اما این موضوع به مدیران و امانتداران موزه بریتانیا مربوط می گردد.

این مسئله صحبت های میتسوتاکیس مبنی بر مذاکرات بین دو کشور درخصوص این مسئله را نقض می نماید.

جانسون در ماه مارس به روزنامه های یونان گفت که این مجسمه ها براساس قوانین و مقررات زمان خودش به وسیله لرد الگین از آتن خارج شده و مالکیت آنها به مدیران و امانتداران موزه بریتانیا واگذار شده است.

موزه بریتانیا خاطرنشان کرد که در حال حاضر هیچ گفت و گویی با دولت یونان درخصوص این مسئله صورت نگرفته است. این موزه بعلاوه خاطرنشان کرد که الگین کاملا قانونی این مجسمه ها را از آتن خارج نموده و آنها نقش مهمی را در این دنیای به هم پیوسته ایفا می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1973

به "تور یونان ارزان: انگلیس درخواست یونان را برای بازگرداندن مجسمه های پارتنون رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: انگلیس درخواست یونان را برای بازگرداندن مجسمه های پارتنون رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید