انگلیس برای بهبود روابط با روسیه شرط گذاشت، واکنش کرملین

به گزارش بوستان گفتگو، تسنیم نوشت: نماینده نخست وزیر انگلیس در واکنش به سخنان ولادیمیر پوتین که خواهان بسته شدن صفحه جاسوسی و سوء قصد در روابط روسیه-انگلیس شده، تأکید کرد که روابط لندن و مسکو تنها در صورت تغییر رفتار روسیه، بهبود پیدا می نماید.

انگلیس برای بهبود روابط با روسیه شرط گذاشت، واکنش کرملین

به گزارش خبرگزاری نووستی، الیسون دانیلی نماینده نخست وزیر انگلیس بیان کرد که روابط لندن و مسکو تنها در صورت تغییر رفتار روسیه، بهبود پیدا خواهد نمود.

وی بدین ترتیب سخنان روز گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نشست با سردبیران خبرگزاری های خارجی را تفسیر کرد که گفته بود: روسیه و انگلیس باید صفحه مربوط به جاسوسی و سوء قصد در روابط دوجانبه را ورق زده، این مسائل را فراموش نموده و صفحه جدیدی را بازکنند. پوتین همچنین ابراز امیدواری نموده بود که دولت انگلیس تحت رهبری نخست وزیر جدید، تمایلات ضدروسی را کنار بگذارد.

دانیلی در این رابطه گفت: این رفتارهای خود مقامات مسکو است که به مواضع روسیه در عرصه بین المللی و بعنوان یک شریک بامسئولیت و قابل اطمینان آسیب رسانده است و روابط لندن و مسکو تنها در صورت تغییر رفتار روسیه بهبود پیدا خواهد نمود.

در همین رابطه، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در حاشیه اجلاس بین المللی مالی سن پترزبورگ، ابراز عقیده کرد که روابط مسکو-لندن، با تغییر دولت انگلستان در انتظار آینده ای روشن است و این امیدواری وجود دارد که روابط دوجانبه در عرصه های مختلف، به خصوص مالی بهبود پیدا کند.

پیش از این، الکساندر یاکووینکو سفیر روسیه در لندن در تفسیر تصمیم ترزا می درباره برکناری خویش از سمت نخست وزیر انگلیس یادآور شده بود، خانم می، سهم بسیار زیادی در تیرگی روابط روسیه-انگلیس دارد و مسکو آمادگی دارد تا با هر سیاستمداری که به جای وی این سمت را برعهده بگیرد، کار کند.

به همین دلیل کرملین در پاسخ به درخواست انگلیس بیان کرد: لندن طرفی است که به روابط آسیب می زند. کرملین همچنین مطرح کرد که روسیه ما رفتارش را تغییر نخواهد داد.

23310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 239

به "انگلیس برای بهبود روابط با روسیه شرط گذاشت، واکنش کرملین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس برای بهبود روابط با روسیه شرط گذاشت، واکنش کرملین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید