انتقاد معاون دانشگاه علمی کاربردی از دخالت های سیاسی در دانشگاه

به گزارش بوستان گفتگو، معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با انتقاد از بعضی دخالت های سیاسی در دانشگاه گفت: بعضی مسئولان عادت کردند که در همه امور و از جمله مسائل مرتبط با آموزش عالی دخالت نمایند.

انتقاد معاون دانشگاه علمی کاربردی از دخالت های سیاسی در دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، دکتر سیدعلی بدری در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان اظهار کرد: این دخالت های سیاسی به زیان آموزش عالی در کشور است.

وی ادامه داد: متاسفانه بعضی نمایندگان، فرمانداران و دیگر مسئولان عادت کردند که در هر کاری دخالت نمایند و امروزه اثرات نمونه هایی از این دخالت ها در دانشگاه وجود دارد.

معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در کشور ما هر کاری را سیاسی می بینند اضافه نمود: فضای دانشگاه باید از این مسائل دور نگه داشته گردد.

وی بر لزوم تمرکز بیشتر بر مهارت آموزی در دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید و توضیح داد: دانشگاه جامع در سه سال اخیر به سمت کیفی سازی آموزشی گام برداشته است.

بدری با اشاره به اینکه بسیاری از مشاغل به مرور منسوخ می شوند، ادامه داد: در دنیای امروز هر روز شاهد ظهور تکنولوژی های جدیدی هستیم و افراد برای بهره گیری از این تکنولوژی ها نیازمند مهارت آموزی هستند لذا دانشگاه جامع باید مدام به سمت آموزش مهارت های جدید حرکت کند.

وی از روال ساده این دانشگاه برای تعریف رشته های جدید به عنوان یک مزیت مهم نام برد و گفت: در حال حاضر در کمتر از سه-چهار ماه می توان یک رشته جدید را در فرآیند آموزشی دانشگاه جامع تعریف کرد لذا مراکز علمی کاربردی می توانند با بهره گیری از این مزیت فرصت های جدیدی برای خود ایجاد نمایند.

معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه بعضی از مراکز از اعطای رشته ها براساس خوشه های شغلی گلایه دارند اعلام کرد: اگرچه این فرآیند تنگناها و محدودیت هایی برای مراکز علمی کاربردی ایجاد می نماید اما با تعریف رشته های جدید و ایده پردازی می توانند از دل این محدودیت ها، فرصت های جدیدی برای مرکز خود ایجاد نمایند. ضمن اینکه عرصه پودمانی نیز فرصت های خوبی برای مراکز ایجاد نموده است.

وی با بیان اینکه تمایل جامعه به رشته های مهارتی رو به ازدیاد است چرا که این رشته ها، اشتغال به همراه دارند اضافه نمود: وزارت علوم رشته های مهارتی را به دانشگاه جامع علمی کاربردی سپرده و هر دانشگاه دیگری که بخواهد این رشته ها را ایجاد کند باید از دانشگاه جامع مجوز بگیرد.

بدری با اشاره به ایجاد معاونت مهارتی در دانشگاه آزاد اعلام کرد: دانشگاه آزاد نیز برای اخذ رشته های مهارتی براساس قانون باید از دانشگاه جامع مجوز بگیرد.

وی بر لزوم توجه بیشتر به آینده پژوهی در دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید و توضیح داد: باید در تعریف رشته ها و ارائه مهارت ها به مزیت های منطقه ای توجه گردد.

معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی از استان سمنان به عنوان استانی با پتانسیل های مختلف یاد کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های این استان در حوزه گردشگری، ایجاد رشته های مهارتی مرتبط با صنعت گردشگری در مراکز علمی کاربردی استان می تواند به رونق این صنعت در استان یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 389

به "انتقاد معاون دانشگاه علمی کاربردی از دخالت های سیاسی در دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد معاون دانشگاه علمی کاربردی از دخالت های سیاسی در دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید