افزایش قیمت گاز پرمصرف ها در قبض دی ماه، سوخت صنایع قطع نشد

به گزارش بوستان گفتگو، وزیر نفت گفت: روز گذشته در بخش خانگی و تجاری و صنایع غیر عمده، بالغ بر 517 میلیون متر مکعب مصرف گاز داشتیم که نسبت به روز مشابه سال گذشته، حدود 20 تا 22 درصد افزایش داشته است.

افزایش قیمت گاز پرمصرف ها در قبض دی ماه، سوخت صنایع قطع نشد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، جواد اوجی در گفتگوی تلویزیونی اضافه نمود: از چند روز گذشته، محدود کردن گاز در بخش صنایع به ویژه صنایع سیمانی را شروع کردیم، اما با سوخت مایع، جبران شده است.

اوجی اضافه نمود: از ماه پیش در تدارک تامین سوخت مایع نیروگاه ها، صنایع عمده و سیمانی و پتروشیمی ها بودیم و با محدود کردن گاز صنایع سیمانی، آن ها از سوخت مایع استفاده می نمایند.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه وزارت نفت مکلف است سوخت این صنایع را تامین کند، گفت: سوخت صنایع را قطع نکردیم بلکه فعلا سوخت آن ها از گاز به مایع تبدیل شده است.

اوجی با اشاره به اینکه در مصرف بخش خانگی، رکورد های تازهی ثبت می گردد، اضافه نمود: در دولت سیزدهم در بحث بهینه کردن مصرف گاز در بخش خانگی، صنایع و نیروگاهی، اقدامات خوبی شروع شده است.

او ادامه داد: مبحث 19 مقررات ملی ساختمان هفته گذشته در دولت، مصوب شد و افزایش تعرفه های مشترکین پرمصرف را که از سال 1394 تا به امروز تغییری نکرده بود در دولت مصوب کردیم.

وزیر نفت تاکید نمود: قطعاً آن دسته از مشترکان پرمصرفی که خارج از الگوی مصرف هستند، باید بخشی از بهای تمام شده گاز را پرداخت نمایند.

اوجی گفت: از اول آذر در بحث ساختمان های اداری در کشور بالغ بر 14 هزار بازدید انجام شد که هزار و 428 اخطار به آن ها داده شد و گاز 124 واحد ساختمان اداری را به دلیل مصرف خارج از الگو قطع کردیم.

وی اضافه نمود: مشترکین پرمصرف بخش خانگی از اول آذر بر اساس مصوبه دولت، افزایش نرخ را خواهند داشت و این قبض ها با تعرفه تازه در دی به دست مشترکان می رسد.

وزیر نفت اضافه نمود: 25 درصد از مشترکان، بالغ بر 50 درصد گاز را مصرف می نمایند.

اوجی گفت: هموطنان می توانند با راه حل های بسیار ساده در بحث بهینه سازی مصرف گاز به اقتصاد خانواده و کشور یاری نمایند.

وی با اشاره به اینکه دمای رفاه بین 18 تا 21 درجه است، اضافه نمود: تنظیم موتورخانه ها، پوشیدن لباس گرم، خاموش کردن وسایل گرمایشی در زمانی که از منزل یا محیط کار خارج می شویم، از جمله این راه حلهاست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2130

به "افزایش قیمت گاز پرمصرف ها در قبض دی ماه، سوخت صنایع قطع نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت گاز پرمصرف ها در قبض دی ماه، سوخت صنایع قطع نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید