اعضای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه ترکیه به توافق نرسیدند

به گزارش بوستان گفتگو، وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در لوکزامبورگ بر سر اعمال تحریم های تسلیحاتی علیه ترکیه به توافق نرسیده اند.

اعضای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه ترکیه به توافق نرسیدند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشست خود در لوکزامبورگ در توافق برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه ترکیه ناکام مانده اند و صرفا در بیانیه ای عنوان نموده اند که در این رابطه موضعی محکم اتخاذ می نمایند.

در بیانیه ای که در وبگاه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا منتشر شده، حمله ترکیه به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه محکوم و عنوان شده است که این اقدام می تواند تبعات قابل توجهی داشته باشد.

در حالی که پاریس و برلین در نشست امروز به دنبال اعمال تحریم یکپارچه تسلیحاتی علیه ترکیه بودند، اما از بیانیه بروکسل چنین برمی آید که اعضای اتحادیه اروپا در این رابطه به توافق نرسیده اند.

در بیانیه وزرای خارجه در خصوص فروش سلاح به ترکیه آمده است: کشورهای عضو متعهد شدند که مواضع ملی خود در قبال سیاست صادرات تسلیحاتی به ترکیه را تقویت نمایند.

تا کنون آلمان، فرانسه، فنلاند و نروژ در واکنش به عملیات ترکیه در سوریه، فروش سلاح به آنکارا با تعلیق نموده اند. با این حال ترکیه اعلام نموده تحت هیچ شرایطی حملات خود را متوقف نخواهد کرد.

عملیات نظامی ترکیه علیه شبه نظامیان کُرد شمال سوریه که از 17 مهر شروع شد، با انتقاد شدید کشورهای اروپایی و اتحادیه عرب روبرو شد. بنا بر اعلام آنکارا، ارتش ترکیه میخواهد تا عمق 30 تا 35 کیلومتری سوریه پیشروی کند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 475

به "اعضای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه ترکیه به توافق نرسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه ترکیه به توافق نرسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید