ادعای آمریکا درباره مشخص هویت اجساد هواپیمای ساقط شده در افغانستان

به گزارش بوستان گفتگو، یک مقام وزارت دفاع آمریکا سه شنبه گفت به جامانده اجساد هواپیمای نظامی آمریکایی را که دیروز در افغانستان سقوط کرد بازیابی نموده و در حال معین هویت آنها هستند.

ادعای آمریکا درباره مشخص هویت اجساد هواپیمای ساقط شده در افغانستان

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، روز دوشنبه یک فروند هواپیمای E11A ارتش آمریکا در ولایت غزنی افغانستان سرنگون شد که طالبان مسئولیت آن را برعهده گرفت.

اوایل امروز نیروهای افغان و طالبان نزدیک محل سقوط هواپیما با یکدیگر درگیر شدند. نیروهای افغان در کوشش برای رسیدن به محلی بودند که لاشه این هواپیما در آن قرار داشت.

در همین حال مقام نظامی آمریکا که خواست نامش فاش نگردد، اظهار کرد که کوشش های چندجانبه ای برای بازیابی به جامانده این هواپیما انجام شد که به دلیل شرایط جغرافیایی مکان و آب و هوا با مسائل بسیاری همراه بود. اظهارات این مقام نظامی در حالی مطرح می گردد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از اظهارنظر درباره این سخنان خودداری نموده است.

همچنین به گفته خالد وردک رئیس پلیس منطقه ای ولایت غزنی براساس اطلاعات به دست آمده چهار جسد در این هواپیما وجود داشت و ظاهرا دو تن از پرسنل حاضر در این هواپیما هم زنده بودند که خبری از آنها در دست نیست.

به گفته رویترز، دولت آمریکا می گوید به بقایای برجا مانده از سرنشینان هواپیمای نظامی این کشور که دیروز در افغانستان سقوط کرد، دست پیدا نموده است. یک مقام نظامی آمریکایی گفته واشنگتن اکنون در حال معین هویت اجساد یافت شده در محل سقوط این هواپیماست.

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 810

به "ادعای آمریکا درباره مشخص هویت اجساد هواپیمای ساقط شده در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای آمریکا درباره مشخص هویت اجساد هواپیمای ساقط شده در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید