اختصاص 22میلیارد ریال اعتبار برای مرمت آثار تاریخی در خراسان شمالی

به گزارش بوستان گفتگو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: قریب به 22 میلیارد ریال اعتبار در نیمه نخست امسال، به منظور مرمت آثار تاریخی استان اختصاص یافت.

اختصاص 22میلیارد ریال اعتبار برای مرمت آثار تاریخی در خراسان شمالی

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار کرد: این میزان اعتبار برای 12 اثر تاریخی استان ازجمله عمارت و آیینه خانه مفخم، کوشک باغ علی آباد، رباط قلی، امامزاده احمد کبیر کوران، رباط قره بیل، چهارطاقی تیموری، ارگ دولت آباد، قلعه علی آباد، بافت بجنورد، حمام فاروج و محوطه ریوی هزینه شده است.

او عنوان نمود: در کوشش هستیم پس از اتمام مرمت رباط های قلی و قره بیل، به منظور بهره برداری در بخش خدمات گردشگری، این بناها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی همچنین از هزینه کرد دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برایر انجام کاوش ها در محوطه های تاریخی ارگ نادری شیروان، معصوم زاده بجنورد و... اطلاع داد.

او با اشاره به شروع برآورد و کاوش در محوطه تاریخی توی در امسال، توضیح داد: با این اقدام، زمینه برای انجام پژوهش های باستان شناسی روشمند، شناخت، معرفی و حفاظت این محوطه تاریخی باارزش در شهرستان اسفراین فراهم شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 492

به "اختصاص 22میلیارد ریال اعتبار برای مرمت آثار تاریخی در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 22میلیارد ریال اعتبار برای مرمت آثار تاریخی در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید