احتمال تأخیر مجدد در اعلام نتایج انتخابات افغانستان؛ سرنوشت 137 هزار رأی در ابهام است

به گزارش بوستان گفتگو، در حالی که قرار است عصر امروز زمان دقیق روند بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان آغاز شود، رئیس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) از احتمال تأخیر مجدد این روند خبر می دهد.

احتمال تأخیر مجدد در اعلام نتایج انتخابات افغانستان؛ سرنوشت 137 هزار رأی در ابهام است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، یوسف رشید رئیس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) گفت: کمیسیون مستقل انتخابات تاکنون درباره 137 هزار رأی قرنطینه شده انتخابات ریاست جمهوری شفافیت لازم را به مردم و نهادهای نظارتی ارائه نکرده است.

وی افزود: این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از میان آرای قرنطینه شده بخشی را معتبر و بخشی دیگر را بدون اعتبار گفتند.

رشید در گفت وگو با رسانه ها اذعان داشت: قرار است آرای معتبر و بی اعتبار، بیومتریک شده و غیر بیومتریک، آرای دوهزار محل رأی گیری که طبق نظر کمیسیون انتخابات باید بازشماری شود و آرایی که شرکت درملوگ (dermalog) براساس تطابق تصاویر و اثرانگشت نامعتبر دانسته باید بازشماری شود اما همچنان این روند آغاز نمی شود.

رئیس بنیاد فیفا شرح داد: بازشماری آرا زمان بر است و در مدت باقی مانده اجرای این روند ممکن نیست، همچنین برطرف نشدن تردیدها در مورد عملکرد کمیسیون مستقل انتخابات و شرکت درملوگ و عدم هماهنگی میان این کمیسیون و نهاد های ناظر انتخاباتی نشان از عدم توانایی برای اعلام نتایج ابتدایی انتخابات براساس جدول زمانی می باشد.

در حالی این سخنان از سوی یوسف رشید ریس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) مطرح می شود که عبدالعزیز ابراهیمی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات این کشور از اعلام زمان دقیق روند بازشماری آرا در عصر امروز خبر داده است.

ابراهیمی درباره تأخیر در آغاز روند بازشماری آرا اذعان داشت: مراکزی که آرای آن باید وارد روند بازشماری شود به شفافیت و بررسی بیشتری نیاز دارد. همچنین آرای بیومتریک شده ای که با فرم نتایج مطابقت ندارد و آرایی که قبل یا بعد از زمان رأی گیری استفاده شده اند نیز وارد روند بازشماری خواهد شد.

با این حال برخی تیم های انتخاباتی خواستار تاخیر در روند بازشماری آرای انتخابات شدند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 593

به "احتمال تأخیر مجدد در اعلام نتایج انتخابات افغانستان؛ سرنوشت 137 هزار رأی در ابهام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تأخیر مجدد در اعلام نتایج انتخابات افغانستان؛ سرنوشت 137 هزار رأی در ابهام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید