اجرای پروژه گردشگری آبگیر سد در شهرستان لالی پیگیری می&zwnjشود

به گزارش بوستان گفتگو، هیئتی پنج نفره که از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور آنالیز و برطرف مسائل به خوزستان سفر نموده بودند، با حضور در لالی از بعضی پروژه های این شهرستان بازدید کردند.

اجرای پروژه گردشگری آبگیر سد در شهرستان لالی پیگیری می&zwnjشود

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، کوروش هاشمی فرد رئیس اداره لالی روز شنبه 22 آذرماه 99 اضافه کرد: این هیئت متشکل از فرهاد غلامعلی فلاح مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از فراوری صنایع دستی، محمدرضا کارگر مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی، سیدهادی احمدی روئینی مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، محوطه ها و بافت های تاریخی، عظیمی پناه معاون مدیرکل حقوقی و املاک و سیدمحمدکاظم خلدی نسب مشاور معاون گردشگری کشور بود.

او با اشاره به این که مدیران اداره کل خوزستان در این سفر هیئت اعزامی از تهران را همراهی می کردند، ادامه داد: این بازدید به منظور آنالیز شرایط بافت تاریخی روستای بنه وار و نظارت بر فعالیت ساخت و سازها در منطقه انجام شد.

هاشمی فرد گفت: در این بازدیدها بر لزوم رعایت قوانین و مقررات مربوط به بافت تاریخی و صیانت از آن ها تأکید و مقرر شد به منظور بازسازی بافت تاریخی بنه وار، الگوی معماری جدیدی تعریف گردد.

او گفت: هیئت اعزامی از طرح نیمه تمام مجتمع گردشکری شماره دو چم سور و محل احداث مجتمع آبی، تفریحی و گردشگری حوزه آبگیر سد نیز بازدید نموده و خواهان فرایند اجرایی پروژه گردشگری در حوزه آبگیر سد پیگیری شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لالی از اتمام مطالعات احداث طرح عظیم آبی،تفریحی و گردشگری این منطقه اطلاع داد و اضافه کرد: همه مجوزهای قانونی مربوط به این طرح دریافت شده است و هم اکنون درحال تأمین اعتبار و دریافت کد هستیم.

این هیئت در سفر سه روزه خود به خوزستان از شهرهای هفتکل، اندیکا، لالی و مسجدسلیمان دیدن کرد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1469

به "اجرای پروژه گردشگری آبگیر سد در شهرستان لالی پیگیری می&zwnjشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای پروژه گردشگری آبگیر سد در شهرستان لالی پیگیری می&zwnjشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید