اجرای جدیدترین نظام مدیریت محیط زیست در دستور کار شهرداری تهران

به گزارش بوستان گفتگو، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از پیاده سازی و استقرار جدیدترین نسخه نظام مدیریت محیط زیست در شهرداری تهران اطلاع داد.

اجرای جدیدترین نظام مدیریت محیط زیست در دستور کار شهرداری تهران

به گزارش خبرنگاران، صدرالدین علی پور تاکید نمود: در چند دهه اخیر بسیاری از دولتمردان، متخصصان و کارشناسان با کوشش گسترده به حفاظت از زیستگاه انسان و محیط پیرامون آن همت گمارده و با تدوین مقررات و الزامات قانونی کوشیده اند تا زندگی نسل های کنونی و آینده بشر را از خطرهای جدی مصون نگاه دارند که یکی از این مجموعه قوانین و مقررات استاندارد ایزو 14001 است.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف اصلی استاندارد ایزو 14001 ایجاد رویکردی نظام مند برای کاهش آسیب هایی است که یک سازمان می تواند به محیط زیست وارد کند، گفت: کاهش آلودگی هوا، آب، خاک و ...، صرفه جویی در مصرف انرژی، جایگزینی انرژی های تجدیدپذیر، به کارگیری مواد و فرایندهای کم آلاینده و افزایش بهره وری و بازدهی خدمات از جمله فواید استقرار این استاندارد است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خاطر نشان کرد: شهرداری تهران به عنوان یکی از عمده ترین نهادهای درگیر با مسائل و مسائل محیط زیستی کلانشهر تهران بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، موظف به اجرای نظام مدیریت محیط زیست است که هدف کلی آن حرکت در راستای الگوی توسعه پایدار شهری است.

علی پور ضمن اشاره به اجرای نسخه به روز ایزو 14001 در مجموعه شهرداری، ویژگی های منحصر بفرد این نسخه را افزایش میزان اهمیت مدیریت محیط زیستی در فرایندهای برنامه ریزی استراتژیک شهرداری، تمرکز بیشتر برمدیریت و رهبری، در نظر دریافت راهکارهایی جهت حفظ محیط زیست از آسیب ها با استفاده از منابع پایدار، توجه به چرخه عمر هنگام آنالیز جنبه های محیط زیستی، گسترش استراتژی ارتباطات و افزایش فرصت هایی جهت صرفه جویی بیشتر مالی در مجموعه شهرداری برشمرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، وی در سرانجام گفت: در این راستا با توجه به برنامه ریزی های اجرا شده مناطق 22گانه در حال برگزاری دوره های آموزشی تخصصی استاندارد مذکور جهت توانمندسازی پرسنل منطقه به منظور پیاده سازی آن تا سرانجام امسال هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 109

به "اجرای جدیدترین نظام مدیریت محیط زیست در دستور کار شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای جدیدترین نظام مدیریت محیط زیست در دستور کار شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید