آیا هیدروکسی کلروکین از مبتلا شدن ترامپ به کرونا جلوگیری می نماید؟

به گزارش بوستان گفتگو، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می گوید برای پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری کووید-19 قرص هیدروکسی کلروکین می خورد.

آیا هیدروکسی کلروکین از مبتلا شدن ترامپ به کرونا جلوگیری می نماید؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از یواس تودی ترامپ با وجودی هیدروکسی کلروکین را برای جلوگیری از کرونا مصرف می نماید که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) می گوید این دارو برای درمان کووید-19 نه موثر است و نه بی خطر.

FDA هیدروکسی کلروکین را برای درمان بیماری های خودایمنی مانند لوپوس و آرتریت روماتوئید تایید نموده است. این دارو همچنین برای درمان مالاریای مقاوم به درمان یا برای حفاظت در برابر بعضی از انواع مالاریا به کار می رود.

ظاهرا ترامپ برای پروفیلاکسی (پیشگیری دارویی) هیدروکسی کلروکین را مصرف می نماید، با این تصور که این دارو باعث حفاظت در برابر عفونت ویروس کرونا در افرادی می گردد که در معرض این ویروس قرار گرفته اند. در حال حاضر یک آنالیز درباره این نوع استفاده از هیدروکسی کلروکین در جریان است، اما هنوز هیچ داده ای که از این نظر حمایت کند، وجود ندارد.

هیدروکسی کلروکین هم به صورت قرص خوراکی یا تزریق تدریجی داخل وریدی تجویز می گردد و با نام تجاری پلاکنیل (Plaquenil) در بازار وجود دارد.

از آنجایی که این دارو تاییدیه FDA دارد، پزشکان عمدتا می تواند آن را برای بیماریهای دیگر به شیوه ای که اصطلاحا off-label - یعنی استفاده دارو برای مواردی که در برچسب دارو نیامده است- می گویند، تجویز نمایند.

هیدروکسی کلروکین با داروی کلروکین داروی ضد مالاریایی که آن را هم ترامپ بارها به عنوان درمان یا پیشگیری کووید-19 تبلیغ نموده است، متفاوت است.

هیچ داده ای در حمایت از این نظر که هیدروکسی کلروکین یا کلروکین به افراد مبتلا به ویروس جدید کرونا (ویروس سارس-کوو-2) یاری می نماید، وجود ندارد.

از طرف دیگر به گفته FDA شواهدی قوی وجود دارد که هیدروکسی کلروکین می تواند به عنوان یک عارضه جانبی باعث اختلال ریتم قلب و سرعت بالای خطرناک ضربان قلب می گردد.

FDA هشدار داده است با توجه به این عوارض جانبی بالقوه خطرناک هیدروکسی کلروکین فقط باید در کارآزمایی های بالینی با نظارت دقیق یا در افرادی که بستری شده اند، استفاده گردد.

  • آیا داروی ضد مالاریای کلروکین کووید-19 را درمان می نماید؟

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1106

به "آیا هیدروکسی کلروکین از مبتلا شدن ترامپ به کرونا جلوگیری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا هیدروکسی کلروکین از مبتلا شدن ترامپ به کرونا جلوگیری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید