آموزش پزشکان افغان در رشته های تخصصی توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر مجروحی مدیر کل بین الملل وزارت صحه افغانستان به همراه دکتر اسدی لاری مدیر کل امور بین الملل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در جریان توانمندی های علمی، درمانی و آموزشی این دانشگاه قرار گرفتند.

آموزش پزشکان افغان در رشته های تخصصی توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دکتر سیامک زارعی - مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این بازدید گفت: پیرو بازدید دکتر هاشمی وزیر بهداشت از کشور افغانستان مقرر شد در زمینه های آموزشی تفاهم نامه ای با نماینده وزارت صحه افغانستان مبنی بر همکاری در جهت آموزش پزشکان افغانستانی منعقد شود.

وی خاطر نشان کرد: از سال گذشته فرصت هایی در حیطه های آموزشی مختلف از جمله جراحی قلب و پیوند کلیه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بویژه در بیمارستان امام رضا (ع) در اختیار پزشکان افغانستانی گذاشته شده است.

نماینده وزارت صحت عامه افغانستان نیز ضمن قدردانی از همکاری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گسترش همکاری های علمی، آموزشی و درمانی اظهار داشت: قرار است آموزش پزشکان در رشته های جراحی مغز، جراحی سینه، تشخیص آزمایشگاهی، تشخیص و درمان سرطان با همکاری این دانشگاه انجام شود.

مجروحی با اشاره به مشترکات زبان، دین، فرهنگ و موقعیت های جغرافیایی کشورهای ایران و افغانستان اظهار داشت: از این ظرفیت می توان در زمینه های توریسم سلامت استفاده کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان کانون اولیه آموزش در این تفاهم نامه است اما دیگر دانشگاه ها نیز می توانند در امر آموزش پزشکان افغانی مشارکت داشته باشند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 26 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 9

به "آموزش پزشکان افغان در رشته های تخصصی توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش پزشکان افغان در رشته های تخصصی توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید