آمریکا در جایگاهی نیست که درباره چارچوب های برجام اظهارنظر کند

به گزارش بوستان گفتگو، وزیر امور خارجه کشورمان درباره اقدامات اخیر دولت ترامپ گفت: آمریکا در جایگاهی نیست که درباره چارچوب های برجام اظهارنظر کند.

آمریکا در جایگاهی نیست که درباره چارچوب های برجام اظهارنظر کند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران از اسپوتنیک، محمدجواد ظریف درباره نتیجه فعالیت تهران در راستای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با عربستان گفت: آماده ایم با عربستان سعودی به عنوان دو کشور مهم در منطقه خلیج فارس همکاری کنیم، اما به نظر می آید دولت عربستان و حاکمان کنونی بیشتر به دنبال این هستند که آمریکا را وارد جنگ نمایند و از این جهت نفع ببرند.

وی اضافه کرد: با وجود این اقدامات، آمریکایی ها در ماه های گذشته نشان دادند هیچ وقت به خاطر منافع عربستان حاضر نیستند وارد چنین جنگی بشوند و بهتر است سعودی ها (از خواب) بیدار شوند، بوی قهوه را حس نمایند و با کسانی که همواره در این منطقه همراهشان هستند، آغاز به مصاحبه نمایند.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سؤال که خط قرمز ایران برای ازسرگیری روابط با عربستان چیست؟ مطرح نمود: ما هیچ مسئله ای نداریم.

ظریف درباره کوشش آمریکا برای تصویب قطعنامه پیشنهادی خود درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گفت: حتی متحدان آمریکا این پیش نویس را نپذیرفتند و آن را کاملاً خطرناک دانستند. روسیه نیز در نامه ای پنج صفحه ای کاملا مواضع خود را به طور جدی درباره این اقدام آمریکا اعلام کرد.

وی اضافه کرد: آمریکا کشوری است که برجام را نقض نموده، کاملاً از آن خارج شده و قطعنامه 2231 را نقض نموده است. بنابراین آمریکا در جایگاهی نیست که درباره چارچوب های برجام اظهارنظر کند. این موضع روسیه و ماست و در این زمینه موضع ایران، روسیه و چین کاملاً شبیه یکدیگر است.

4106/4033/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1322

به "آمریکا در جایگاهی نیست که درباره چارچوب های برجام اظهارنظر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در جایگاهی نیست که درباره چارچوب های برجام اظهارنظر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید