آمادگی ژاپن برای یاری به پیشرفت در مذاکرات وین

به گزارش بوستان گفتگو، امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی همتای ژاپنی از آمادگی این کشور برای یاری به پیشرفت در مذاکرات وین تشکر و ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت به توکیو سفر کند.

آمادگی ژاپن برای یاری به پیشرفت در مذاکرات وین

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، یوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه ژاپن صبح امروز پنج شنبه در تماسی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان در خصوص فرایند روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی گفتگو و گفتگو کرد.

در این تماس تلفنی دو طرف در خصوص توسعه همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف و فرایند مذاکرات وین گفتگو و گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه ژاپن روابط دو کشور را تاریخی و بسیار مهم خواند.

حمایت ژاپن از مذاکرات وین

وی ضمن حمایت از مذاکرات وین برای برطرف تحریم ها، بر ضرورت اقدامات جدی از سوی همه طرف ها در راستای پایبندی و عمل به تعهدات خود و اغتنام فرصت کنونی برای دستیابی به توافق تاکید نمود.

دور هشتم مذاکرات وین روز آدینه برای مشورت هیاتها به مدت یک هفته متوقف شد.

وی بعلاوه بر وجود زمینه های مساعد برای توسعه و توسعه بیش از پیش روابط مالی بین ایران و ژاپن با برطرف موانع موجود تاکید و از وزیر امورخارجه کشورمان برای سفر به توکیو دعوت کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این گفتگوی تلفنی از توسعه همکاری ها در عرصه های مختلف و متنوع با کشور ژاپن استقبال کرد.

امیدواری امیرعبداللهیان برای سفر به توکیو در اولین فرصت

وزیر امور خارجه کشورمان بعلاوه ضمن استقبال از دعوت همتای ژاپنی خود، ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت در سفر به توکیو و ملاقات با مقامات ژاپن، توسعه و ارتقای همه جانبه روابط ایران با ژاپن به عنوان دوست قدیمی کشورمان از نزدیک مورد پیگیری و رایزنی قرار گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان بعلاوه از اهتمام و اعلام آمادگی ژاپن برای یاری به پیشرفت در مذاکرات وین تشکر و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافقی خوب، پایدار و قابل اتکا تاکید نمود.

پیش از این نیز وزارت خارجه ژاپن در بیانیه ای با اشاره به این تماس تلفنی گفت: وزرای خارجه دو کشور در ارتباط با روابط دوجانبه ژاپن و ایران و بعلاوه اوضاع ایران و غرب آسیا در سایه تحقق صلح و ثبات در منطقه گفتگو کردند و طرفین تصمیم به ادامه ارتباطات نزدیک گرفتند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آذر ماه نیز با هایاشی یوشیماسا وزیر امور خارجه ژاپن برای نخستین بار درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی تلفنی گفتگو نموده بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2095

به "آمادگی ژاپن برای یاری به پیشرفت در مذاکرات وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ژاپن برای یاری به پیشرفت در مذاکرات وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید