آتش سوزی مهیب در منطقه نفتی کانادا

به گزارش بوستان گفتگو، وبسایت فرادید: به دنبال وقوع آتش سوزی گسترده در شهر فورت مک موری در استان آلبرتای کانادا، عملیات تخلیۀ این محل شروع شده است.

آتش سوزی مهیب در منطقه نفتی کانادا

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

مقامات کانادایی با استفاده از وسائل حمل و نقل هوایی حدود 25 هزار نفر را به خارج از شهر منتقل نموده اند تا از شعله های آتش در امان باشند. حدود 2 هزار منزل مسکونی در آتش سوخته اند و مقامات می گویند بازگشت به این شهر تا مدتی غیرممکن است.

حدود 8 هزار نفر روز پنجشنبه با بالگرد به خارج از این منطقه منتقل شدند و عملیات تخلیه شهر در روز آدینه نیز با یاری امدادهای هوایی همچنان ادامه خواهد داشت. اگر بزرگراه های جنوبی ایمن و بی خطر باشند، گروهی از خودروها نیز از این طریق سفر خواهند کرد.

مقامات این استان روز سه شنبه همچنین دستور تخلیه اجباری شهر فورت مک موری با جمعیتی بیش از 80 هزار نفر را صادر کردند. آتش سوزی از روز یکشنبه در منطقه شن های نفتی کانادا شروع و موجب تعطیل شدن بسیاری از پروژه های فراوری نفت شد.

آتش سوزی تا کنون 85 هزار هکتار زمین را در این استان سوزانده است. مقامات استان آلبرتا اعلام نموده اند بیش از هزار و 100 نیروی آتش نشان، 145 بالگرد، 138 قطعه تجهیزات سنگین و 22 تانکر هوایی برای مهار آتش استفاده شده است.

در مجموع 49 مورد آتش سوزی جداگانه در سراسر این استان رخ داده است که 7 مورد از آنها کاملا غیر قابل کنترل هستند. تا کنون هیچ موردی از جراحت یا مرگ بر اثر آتش سوزی اعلام نشده است. ساکنین آلبرتا امیدوارند بارش باران طی روزهای آینده، در مهار آتش به آنان یاری کند.

منبع: برترین ها
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 488

به "آتش سوزی مهیب در منطقه نفتی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی مهیب در منطقه نفتی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید