ارزیابی کنعانی از ملاقات وزیران خارجه ایران و مصر

به گزارش بوستان گفتگو، ایرنا نوشت: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان بامداد آدینه ملاقات حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران و سامح شکری همتای مصری خود در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک را بسیار خوب و مثبت دانست.

ارزیابی کنعانی از ملاقات وزیران خارجه ایران و مصر

کنعانی این دیدار را تحولی جدیدی در مناسبات دو کشور و در چارچوب و روند مثبت مناسبات منطقه ای روابط میان ایران و همسایگان خواند.

وی گفت: در این دیدار موضوعات دارای اهتمام دو کشور طرح شد و می توان گفت که با این دیدار، طرفین ضمن مرور شرایط روابط و نگاهی به آینده مناسبات دو کشور، عملا یک افق جدیدی را در مسیر روابط میان دو کشور باز کردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان بعلاوه ادامه داد: امیدواریم که در آینده گام های مثبت جدیدی را در روند روابط میان دو کشور ببینیم.

کنعانی درخصوص برنامه کاری وزیر امورخارجه ایران در نیویورک نیز گفت که امروز شاهد دیدار های متعدد میان رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با همتایان خود و بعضی از مقامات بین المللی بودیم.

کنعانی روز پنجشنبه را روز پرکاری برای دستگاه دیپلماسی ایران برشمرد و اعلام نمود که در این دیدارها موضوعات مختلف و متنوعی در حوزه همکاری های دوجانبه، همکاری های منطقه ای و چندجانبه و نیز همکاری در چارچوب مجامع بین المللی از جمله مجمع عمومی سازمان ملل متحد و سازمان های تخصصی وابسته به این سازمان طرح شد.

وی در سرانجام ابراز امیدواری کرد که در روزهای آینده نیز مانند امروز شاهد دیدارهای متنوع و طرح موضوعات مورد علاقه در گفت وگوهای دوجانبه باشیم.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 شهریور 1402 بروزرسانی: 31 شهریور 1402 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2394

به "ارزیابی کنعانی از ملاقات وزیران خارجه ایران و مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی کنعانی از ملاقات وزیران خارجه ایران و مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید